Go to footer

Mac Mulley's bar

Re: Mac Mulley's bar

Postby Copperarm » Fri Feb 07, 2014 12:13 am

Met een schuin oog kijkt Nim naar de vetzak die zich een stukje verder aan de bar heeft geparkeerd. Wat een klomp vlees. En hij lijkt nog poen te hebben ook. Inmiddels wordt haar een pul bier toegeschoven. Ze betaald met een zilver en stopt haar wisselgeld weg in een pouch. Nim draait zich om en observeert de rest van de aanwezigen terwijl ze van haar bier drinkt. Een poes kijkt lui vanaf een van de dakbalken naar beneden.
Copperarm
Event Master

Postby Bas W » Fri Feb 07, 2014 12:25 am

Al drinkend van de rum kijk Eros om zich heen. Een aantal stoel van hem vandaan zit een jonge ogre met blond haar. Het lijkt een vrouwelijke ogre te zijn en zo te zien komt ze niet uit de buurt. Hij staat op van zijn kruk die bijna opgelucht kraakt en loopt op haar af. "Mooie avond vind je niet? Jij bent zeker nieuw hier." Hij gaat op een Kruk naast Haar zitten en neemt nog een slok van zijn rum.
Bas W
Game Master

Postby Copperarm » Fri Feb 07, 2014 12:35 am

Arme kruk. Nim kijkt even van boven naar beneden en van links naar rechts naar haar nieuwe gesprekspartner. Gezien de omvang van laatstgenoemde duurt dit even. Zou kunnen, ik kom wel eens ergens en dan praat ik met personen. Kom je wel eens aan de oostkant van het land? Een flinke slok later is de beker leeg. Mulley! Nog een!
Copperarm
Event Master

Postby Bas W » Fri Feb 07, 2014 12:57 am

Eros bekeek de ogre. Best een leuk wijffie. Hij scheelde zeker meer dan 400 jaar met haar maar ach. ''Ik ken het. De groep waar ik bij zit reist wel wat af. We hebben een fort vlakbij de zee van tranen en blazing peak dus het oosten ken ik wel. Ben zelfs op plekken buiten Heimr geweest.'' zei hij waarna hij van zijn fles dronk. Deze zin deed het altijd goed bij het lokale volk.
Bas W
Game Master

Postby Copperarm » Fri Feb 07, 2014 2:51 pm

Geamuseerd trekt Nim een grijns. Buiten Heimr? Ben je het portaal in Midgard door geweest? Naar de Vortex? Ze pakt haar verse pul, betaald en drinkt verder. De poes in de dakbalken kijkt naar de chaos beneden.
Copperarm
Event Master

Postby Bas W » Fri Feb 07, 2014 3:56 pm

Eros trok een wenkbrauw op. Hoe wist deze ogre van de vortex? ''Dat klopt. De vortex, het middelpunt van het heelal. Samen met mijn bemanning zijn we een aantal keer geweest.'' Hij nam nog een slok. ''Heb je er verhalen over gehoord?''
Bas W
Game Master

Postby Copperarm » Fri Feb 07, 2014 4:25 pm

Nim grijnst net wat breder. Een slemmering op de Vortex? Ze gniffelt bij het idee van haar gesprekspartner die weghobbelt voor ondoden. Middelpunt van het heelal, dat klinkt in ieder geval erg belangrijk. Toevallig kom ik daar ook wel eens! Wat doe jij zoal op de Vortex?
Copperarm
Event Master

Postby Bas W » Fri Feb 07, 2014 6:49 pm

Eros was nu helemaal verrast. Wat deed deze jonge ogre op de vortex? Weet ze dan niet hoe gevaarlijk die plek is?
"Ik doe geen dingen meer op de vortex. Ben er al jaren niet geweest maar vroeger was ik de sterkste ritualist van Ent en droeg onze crew het wapen van de factie. Nog steeds trouwens. Hendrick, Onze voormalig hoge priester was zelfs factieleider daar." Hij grinnikte toen hij er aan terug dacht. Ja meissie, Drie jaar geleden was de coppercrew beroemd en berucht op de vortex. Maar zoals je vast wel weet is de vortex een gevaarlijke plek. Zowel de vortexianen als wat er op ze afkomt kunnen zomaar je dood worden. Ik heb zelfs een keer gehad dat Baelsemon, een van de drie, naar beneden kwam en ons aanviel.
Bas W
Game Master

Postby Wilco » Thu Feb 13, 2014 11:04 am

"Hendrick!" klinkt het van onder de tafel, gevolgd door een klap en wat glazen die bijna omvallen. "Oj bakka!" Vrijvend over zijn hoofd komt en trol onder een tafel uit gekropen. Het eerste wat opvalt wanneer je naar de trol kijkt is zijn glimmende kaaklijn, alsof de onderkant van zijn gezicht bestaat uit een soort metalen prothese. "I hates that bakka Hendrick! Is good he's dead. Stupic bakka." Wat versuft kijkt Toemba om zich heen. "Hey, you founds us a new oggy Eros? Ma laika sa!"
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby Bas W » Thu Feb 13, 2014 12:00 pm

Eros keek op, Oj Toemba, wa ya unda da? You drunk already? Whats ya problem with Hendrick he be a good priest to ratish right? Hij hield zijn fles op naar de trol. natvoj?
Bas W
Game Master

Postby Wilco » Thu Feb 13, 2014 3:19 pm

"Hendrick? Whaah, stupid bakka, he was no good priest. And capty said he was a traitor. I'z glad he's dead. Why's we talking bout that bakka?"
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby Bas W » Thu Feb 13, 2014 5:46 pm

Eros haalde zijn schouders op. "If you say so. I be a Sin priest back then so I don't know. I was just talkin to this ogre gal 'ere. Turns out she be goin to the vortex. So I told her about Hendrick and offcourse our nice little reputation on that place back in the day." Hij gebaart naar Mully en wijst naar zijn fles. "Nog twee van deze"
Bas W
Game Master

Postby Midgard DM » Thu Feb 13, 2014 8:52 pm

Mully knikt. Lacht. En geeft de twee flessen aan. "Ik heb gehoord dat er geen echte coppercrew leden meer op de Vortex zijn, is dat waar?"
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Copperarm » Thu Feb 13, 2014 11:56 pm

Nim schikt een beetje in zodra Toemba ten tonele verschijnt, zo kan de trol er ook bij komen staan. Ze kijkt een beetje vies als ze de Northern trade tongue voorbij hoort komen. Reflexmatig matig grijpt ze naar de plek waar normaal een dolk te vinden zou zijn geweest. Een geagiteerd gezoem klinkt naast haar oor. Dan hoort ze dat het gesprek over Ogres en de Vortex gaat. Waarom joe spiek die taal? I hav troble to begrijp dat. Ze grijpt naar een van de twee flessen.
Copperarm
Event Master

Postby Bas W » Mon Feb 24, 2014 3:35 pm

Eros ziet de jonge ogre naar de fles grijpen. Hey! Pootjes af van mijn rum!
Bas W
Game Master

Previous

Return to Board index

Return to Utgard