Go to footer

08/09/2562 A.T. Traveling through Caldera

08/09/2562 A.T. Traveling through Caldera

Postby Wilco » Mon Sep 10, 2012 6:00 pm

De zon staat laag aan de hemel tegen de tijd dat de groep Midgardian huurlingen en de trollen die ze de weg wijzen hun volgende pauze nemen. Wendel Undain gooit gefrustreerd zijn spullen op de grond en gaat vervolgens zitten om wat te eten. Wendel is vermoeid, dood op zelfs, maar weigert om een teken van zwakte te laten zien. Hij is de baas, hij heeft de macht en hij zal Fireforge bereiken.

De nacht er voor was Wendel alleen de grens van Midgard overgestoken om daar te ontmoeten met een groepje huurlingen van de Reavers. Uren had hij op een heuveltje in de schaduw van een boom liggen wachten voor hij enig teken van leven zag. En tot zijn grote schrik was het 't wit blauw van een Guard uniform in plaats van de groep van huurlingen. Rennen van de Guards bleek hopeloos te zijn. Blijkbaar waren het die achterlijke huurlingen die hen hadden verteld over waar ze hem konden vinden. Niets wat de belofte van een paar goudstukken niet kon oplossen, maar toch een aardig onaangename ervaring om door dat tuig mishandeld en geboeid te worden.

En later die dag hadden ze ook nog eens het ongenoegen om midden in de woestijn tegen een groep trollen aan te lopen. Zich beseffende dat hij niet veel wist van reizen door de woestijn had Wendel weinig keuze dan om het advies van de kapitein van de huurlingen op te volgen en maar met de trollen mee te gaan. Maar het zou voor Wendel in ieder geval betekenen dat hij de komende nacht niet goed zou slapen.

Dit is een topic voor spelers en NPCs die bij de LARP van zaterdag hebben gespeeld. Have fun!
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Re: 08/09/2562 A.T. Traveling through Caldera

Postby Snacky » Mon Sep 10, 2012 6:09 pm

Ava is erg vermoeid geraakt door de reis. in haar jeugd heeft ze niet veel zand gezien en lopen door de woestijn valt haar dan ook erg zwaar.
ze ploft neer en klopt het zand uit haar laarzen. vervolgens kijkt ze voorzichtig naar het laatste beetje water in haar waterzak, en neemt dan toch een klein slokje.

Ze gluurt voorzichtig om zich heen om te zien wat de trollen doen, en schuift dan wat dichter naar heer Undain. ze weet dat ze niet echt veel combat skills heeft om hem te beschermen als de trollen kwaad in de zin hebben, maar ze is de enige die het beschermen van Wendel serieus lijkt te nemen.
She's too small to be a meal.. she's more like a.. snack! *Lindy*
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Wilco » Tue Sep 11, 2012 12:35 am

Uit zijn tas haalt Wendel een stuk gezout vlees, scheurt er een stuk af en propt het gulzig in z'n mond. Wanneer Wendel opmerkt dat Ava wat dichter bij hem komt scheurt hij ook voor haar een stuk af en geeft het door. "Het is nog vers. Twee dagen geleden uit het zout gehaald. Van de beste slager in het zuiden van Midgard als ik 'm mag geloven."

"Heb je wel eens eerder trollen gezien?" Vraagt Wendel aan Ava. "Ik heb een tijdje voor mijn oom gewerkt. Toen zat ik ook rond het grensgebied. Die vieze trollen kwamen constant de dorpen in de omgeving binnen om de boel te verzieken. Te lui om zelf te werken. Maar hard werkende Midgardians van hun werk houden met hun misdaden doen ze maar al te graag." Bij dit laatste praat hij wat zachter zodat de Trollen, waar Wendel van op afstand is gebleven, het niet zullen horen.
Wilco
Lore Master

Postby Snacky » Tue Sep 11, 2012 8:34 am

''nee'' fluistert Ava, ''maar ze zijn exact zoals mijn broer ze altijd beschreef.. rare huidskleur en die geur.. ''
Ze pakt het stuk vlees aan dat Wendel haar aanbied en neemt een hapje, terwijl ze rond kijkt wat haar team genoten gaan doen.
Last edited by Snacky on Mon Sep 24, 2012 4:11 pm, edited 1 time in total.
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Wilco » Tue Sep 11, 2012 7:31 pm

"Je broer? Is hem hetzelfde overkomen als de rest van je familie?" Wendel denkt even na over zijn eigen familie. Stelletje arrogante idioten dat het zijn. Stuk voor stuk. Nooit een goed idee gehad en te stom om een goed idee te herkennen al staat iemand het in hun gezicht te schreeuwen. "Hoelang geleden is dat van je familie?"
Wilco
Lore Master

Postby Davy » Tue Sep 11, 2012 11:48 pm

John kijkt het hele gebeuren aan en kauwt ondertussen op een stukje leer, dit houd zijn mond lekker vochtig en het kalmeert hem. "verdomme wat heb ik weer een stelletje ongeregeld meegekregen " denkt john, naja ik moet het er maar mee doen.
Die trollen zijn ook te lui om maar een stap meer te zetten dan strikt noodzakelijk. dan neemt hij zijn taken weer op zich en begint de mannen aan te spreken. "ok jongens, ook al zeggen de trollen dat er niets kan gebeuren, we zijn op onbekend en vijandig gebied dus ik wil gewoon normale wachtrondes aanhouden. Ikzelf zal de tweede wacht nemen, dit is de rotste wacht dus vertrouw ik hem aan mezelf toe. Jij robin, neem jij de eerste wacht en dan neemt rob de derde wacht. verder maak een vuur, ik verdom het om van de kou om te kopen. na dit gezegd te hebben neemt hij een kleine slok water waarmee hij de binnekant van zijn mond spoelt alvorens het in te slikken en eet wat van zijn rantsoen. dan zoekt hij een comfortabel plekje op en gaat slapen.
Davy
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Snacky » Tue Sep 18, 2012 9:46 am

Ava zucht diep, ze mist haar familie.

''Ja, hij was er ook bij. ze zijn allemaal gestorven.. ik hou de tijd niet meer bij sinds toen. wat heeft dat voor zin?''

Ava hoort dat John een nacht-wacht inschakelt en voelt zich direct een beetje meer ontspannen. Hij is toch niet de goedgelovige man waar ze dacht mee opgescheept te zitten.

Ava haalt haar slaap spullen uit haar tas en zoekt een goed plekje bij het vuur om wat rust te krijgen. slapen zal ze waarschijnlijk toch niet.
Last edited by Snacky on Mon Sep 24, 2012 4:11 pm, edited 1 time in total.
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Wilco » Tue Sep 18, 2012 2:15 pm

"Tijd bij houden?" vraagd Wendel verward. Wat zou de daar mee bedoelen? "Tijd is belangrijk, voor alles. Voor het naleven van contracten. Om het juiste moment te vinden om te investeren en te liquideren Om te weten wanneer je moet vechten of weg rennen. Al die dingen."

"Goed werk kapitein" complimenteerd Wendel. "We hadden een slechte start, maar ik geloof wel dat ik erop kan vertrouwen dat je me veilig houdt. Ik ben blij te merken dat jij goed lijkt te weten wat voor ellendige dingen trollen wel niet zijn."

"Hier, zit." verzoekt Wendel en hij gebaard Ava naast 'm te gaan zitten waarna hij een waterzak gevuld met wijn uit de bodem van een tas vist. "Waarom werk je voor deze Reavers? Als je een beetje handig bent met opereren moet je toch makkelijk iets kunnen vinden dat minder gevaarlijk is?"
Wilco
Lore Master

Postby Snacky » Tue Sep 18, 2012 7:53 pm

''Tijd.. je vroeg me hoe lang het geleden was.. van m'n familie.. m'n dorp.. m'n thuis.. ik hou daar de tijd niet van bij.''
Ava strijkt haar slaap spullen uit op de grond en gaat dan weer naast Wendel zitten. als hij zijn kostbare vocht wilde delen ging ze dat niet afslaan.

''Ik werk voor de reavers omdat ik op deze manier geen thuis nodig heb. ik ben op missies, en tussen missies door slaap ik in herbergen. ik heb geen familie meer, en dus ook geen thuis.''

Ava nam een slok uit de wijnzak die Wendel ophoud en geeft hem dan terug.

''Wat doe jij eigenlijk zo ver weg van je thuis? een rijk man als jij heeft vast een mooi huis met een familie die op je wacht?''
Last edited by Snacky on Mon Sep 24, 2012 4:10 pm, edited 1 time in total.
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Wilco » Fri Sep 21, 2012 12:07 am

Bij het noemen van z'n familie haalt Wendel z'n neus op. Voor te antwoorden, of misschien wel om even niet te hoeven antwoorden, neemt hij een flinke slok van de wijn. Dan kijkt hij Ava bedenkelijk aan. "Mijn naam is Undain. Undain is geen familie naam, het is een bank. En iedereen die Undain heet werkt voor de bank. Als je maar genoeg geld hebt zijn er altijd anderen die op je wachten. Zelfs die guards, die willen ook best wel even wachten met me over de grens slepen. Dat zegt niets."

Even overweegt Wendel zijn wijn te delen met de chirurg, dan bedenkt hij zich dat zij en d'r reavers hem vanmiddag 60 goud hebben gekost en besluit hij de zak nog maar even vast te houden. "Dus je bent van je dorp weggerend, en bent niet meer gestopt met rennen." Hoe vaak had hij dat verhaal al wel niet gehoord? Dit soort verhalen liepen altijd het zelfde af: met een gewelddadige dood op jonge leeftijd. Wendel besefte zich dat dit precies het soort was waarvoor hij naar de Reavers was gegaan.

Deze Ava was om één of andere reden anders. Misschien was het gewoon dat ze zo jong is. Of dat ze een talent had voor het verzorgen van verwondingen wat je zelden ziet in iemand van haar leeftijd, tenminste als wat de Reavers hadden verteld over haar klopt. Het verschil was dat Wendel toch wel liever zou zien dat haar het lot van de rest van deze Reavers bespaard blijft. "Kind, laat me je wat advies geven. Stop met rennen. Je hebt niets te winnen en alles te verliezen." Wendel zucht en duwt Ava vervolgens alsnog de zak met wijn en haar handen.

OC: Dat van die Undain is geen familie maar een bank is natuurlijk figuurlijk bedoeld.
Wilco
Lore Master

Postby Snacky » Fri Sep 21, 2012 2:12 pm

''Er zijn vast ook wel mensen die op je zouden wachten als jij zou stoppen met rennen. Je kunt van thuis uit misschien geen familie verwachten, maar je kunt er wel zelf een maken. jij hoeft niet te zijn wat de rest wil dat je bent.''

Hij klinkt al zo verbitterd.. Ava verwacht niet dat heer Undain haar advies aanneemt. ten slotte is ze jaren jonger en slechts een Reaver, maar misschien kon ze hem iets geven om over na te denken. zodat hij toch kon proberen gelukkig te worden..

''Is er nooit iemand geweest die bijzonder voor je was? belangrijk?''

Ava houd de zak met wijn in haar handen, neemt een klein slokje maar laat het daarbij. niet verstandig om veel wijn te drinken met deze hitte en die trollen in de buurt..
Last edited by Snacky on Mon Sep 24, 2012 4:09 pm, edited 1 time in total.
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Wilco » Fri Sep 21, 2012 4:01 pm

"Doe niet alsof jij weet waarvoor ik ren!" flitst Wendel terug. De arrogantie van die meid! Als één van zijn dienstmeiden zo'n mond tegen hem had opengetrokken had hij d'r een flink pak slaag gegeven. "Je hebt geen idee! Als die guards me te pakken hadden gekregen was er een groot publiek schandaal geweest en zou niemand ooit meer mijn contracten accepteren. De enige die daar baat bij hebben zijn degene die Undain van de macht af willen stoten."

Geïnspireerd door een nieuw idee verteld hij door. "Ik ren niet van mijn familie, ik ren voor ze. Deze gefabriceerde leugens die boven m'n hoofd hangen zou hen aardig wat financiële schade kunnen aandoen." Dan kijkt hij van haar weg en telt tot 10 om weer tot rust te komen. "Dat is een les die jij niet hoeft te leren. Maar als Undain is dat iets wat je snel door hebt, zo gauw je geld hebt is iedereen en niemand je vriend. Jij zou hier ook niet zijn als ik je er niet flink voor zou betalen of wel dan?"
Wilco
Lore Master

Postby Snacky » Mon Sep 24, 2012 4:09 pm

Ava houd haar adem in terwijl Heer Undain zijn rant eruit gooit. ze had wel verwacht dat hij een beetje boos zou worden.

''Ik bedoel niet je rennen van deze keer heer Undain, vergeef me als ik u beledigd heb. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik u een betere toekomst toewens, een familie in plaats van een bank, een echt thuis..''

Ava haalt even diep adem, en besluit dan toch te reageren op zijn vraag.

''Ik ben niet hier voor het geld. Ik ben hier om mensen te helpen die dat nodig hebben. De meeste Reavers hebben een goede reden om Reaver te zijn, en vaak ook een familie thuis waar zij voor werken. Ik ben hier om mijn best te doen ervoor te zorgen dat zij thuiskomen.''
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Wilco » Mon Sep 24, 2012 5:28 pm

Wendel zucht. "Weet je. Dat is nog niet zo'n slechte reden ook niet. Ik zou ook niet willen dat mijn zoontje zonder z'n vader op moet groeien. Dat is niet iets wat je anderen toewenst."
Wilco
Lore Master

Postby Davy » Mon Sep 24, 2012 7:58 pm

"Ava, meneer undain" zegt John, Het is beter als jullie wat slaap proberen te krijgen, en blijf dicht bij het vuur het kan hier snachts goed koud worden Zonder te kijken of ze zijn advies opvolgen draait hij zich half weg van het vuur, om zo zijn nachtzicht niet te verpesten en kauwt hij op een gedroogd stuk vlees wat hij in zijn tas had zitten. hij bekijkt zijn mannen en vraagt zich af waarom hij zo een zooitje ongeregeld heeft meegekregen. Naja hij moet het er maar mee doen, eens zien of ik ze nog wat discipline bij kan leren. Ben benieuwd wie van de jongens vanacht zijn taak verzaakt en tijdens zijn wacht in slaap valt mompelt john in zichzelf. hij neemt plaats op een boomstronk in de schaduw van het vuur en speurt de omgeving af terwijl zijn oren ieder klein geluidje proberen te analyseren.
Davy
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Next

Return to Board index

Return to Caldera Wasteland