Go to footer

The road to/from Midgard

The road to/from Midgard

Postby Copperlocks » Sun Nov 12, 2006 12:21 pm

OC: Post hier als je aan het reizen bent van Utgard naar Midgard of van Midgard naar Utgard. Dit gedeelte van de weg ligt tussen het midden van Utgard en de grens naar Midgard. (ik ben vooral benieuwd naar het vervolg van Reinhardt en Nightwind)
Copperlocks
Heimr Immortal
Heimr Immortal

The road to/from Midgard

Postby Copperarm » Sun Nov 12, 2006 11:32 pm

Reinhardt en Oni Hebben ervoor gekozen om met de boer mee te reizen op zijn kar. De volgende dag melden ze zich bij de boer. "We zijn er klaar voor heer" Zegt Reinhardt terwijl hij en Oni in de kar stappen... "Dat is mooi jong ik stond net op het punt om te vertrekken." Zegt de boer terwijl hij zijn paarden aanspoort tot lopen... "We hebben het weer mee vandaag jong en juffer" De boer lacht "Is dat je meiske jong? Ze ziet er lief uit" Reinhardt bloost en kijkt naar Oni die ook bloost... "Nee we zijn geen koppel heer enkel reisgenoten..." Zegt Oni nadat ze zich weer een beetje hersteld heeft...

Terwijl het reisgenootschap over de paden van Midgard reist horen ze een luid gegrom.
Oni kijkt op "Wat is dat!" ze grijpt naar haar wapens en kijkt behoedzaam om zich heen.
Het gegrom wordt luider en de bosjes beginnen te ristselen...
Oni staat op en kijkt naar Reinhardt en de boer ze fluistert "wat zou dat zijn het klinkt als een beer of zoiets"
"Ik denk dat ik dit nodig ga hebben" zegt Reinhardt als hij zijn zwaard uit de schede trekt en van de kar afspringt. "Kom tevoorschijn!" Uit het struikgewas komt een klein beest, dat ongeveer reikt tot kniehoogte en een ruime meter lang is, het heeft vogelklauwen een berenkop en het lichaam van een tasmaanse duivel.
"Hmm, ik denk dat hij eten wilt.. Vooral ons..." Zegt Reinhardt als het beest zich klaar maakt om aan te vallen...
Oni voegt zich bij Reinhardt en kijkt naar het beest het beest doet een uitval naar haar kuit "WOW!..." Ze springt met een boog over het beest heen en landt een eindje verderop "Ik denk dat je gelijk hebt"

"Oh nee echt niet!" Zegt Oni terwijl het beest op een van de paarden afstuift. Het meisje sprint in de richting van het monster. Met een slag probeert Reinhardt het beest te stoppen, het dier wijkt uit en het zwaard schampt langs zijn rug. "Verdomme, hij is snel.."
In een flits draait het beest zich om en doet nog een uitval naar Oni "Crap! Hij is heel snel!" Zegt Oni als het beest met zijn klauw haar been schampt...
De boer heeft inmiddels een hooivork van de wagen gepakt en voegt zich bij zijn paarden.
Ziend wat het beest bij Oni aanricht vlamt er iets in de ogen van Reinhardt "Sterf rotbeest" met een woedende kreet stormt Reinhardt op het beest af, en wederom is het hem te snel af en hakt Reinhardt enkel de staart af.
Het beest is nu ziedend en rent woedend op de jongeman af "Kijk uit jong" Roept de boer "mik tussen zijn schouderbladen" Als Oni dit hoort komt ze in actie ze rent op het monster af en steekt een van haar dolken tussen de schouderbladen. Haar zwaard schampt echter af en land een paar meter verderop in het gras. Het beest is nu zichtbaar verzwakt, maar nog steeds een gevaarlijke tegenstander. Zich op de aanval voorbereidend stak Reinhardt in zijn woede met zijn hele lichaam zijn zwaard naar voren maar raakt wederom niet het doel, in plaats van tussen de ogen land zijn zwaard in de borst van het dier. De boer loopt erop af en geeft het de genadeslag door de hooivork tussen de ogen te planten. Het heeft geen zin het arme beest meer te laten leiden.

Oni krabbelt overeind en kijkt ongelovig naar de verwonding aan haar been Het is lang geleden dat ik gewond raakte. "Mooie slag heer" Ze kijkt naar Reinhardt alsof ze iets wil zeggen bloost en raapt haar zwaard op en mompeld "Dankjewel Reinhardt" Ze gaat in het gras zitten en begint de wond schoon te maken met water.
Reinhardt komt naast Oni zitten "Graag gedaan" Zegt de jongeman terwijl hij gekookt gaas en wat kruiden uit zijn tas haalt "Wacht even, deze kruiden helpen wonden herstellen en dit gaas helpt ook goed. Kan je even je broek opstropen?"
Oni rolt haar broek op en haar gezicht vertrekt een beetje. "dankje het is maar een kras" Ze kijkt hoe de jongen een verband aanlegt... "bedankt... echt" De boer komt dichterbij en vraagt "Gaat het juffer dat zag er pijnlijk uit" Oni kijkt op en zegt "het gaat... echt waar"
Reinhardt kijkt aandachtig naar de wond "Dat gaat helemaal niet. Hij had bijna een pees te pakken als ik het goed zie" Reinhardt pakt nog wat kruiden uit zijn tas en kauwt ze fijn, hierna legt hij ze op het gaas en legt de andere kruiden erop "Die kruiden zijn echt nodig Oni, en ik ben bang dat het een litteken kan worden, al zal je er niet veel van zien, deze kruiden helpen ertegen. Bij mij thuis kan ik er nog wat opdoen dat het littekenvormen voorkomt." Zegt de jongeman geruststellend.
Oni's gezicht vertrekt als de jongen het gaas om haar been wikkeld "Ach een lidteken meer of minder... zoals ik al zei ik maak me niet zo'n zorgen om uiterlijk" Ze houdt snel haar mond als de jongen het gaas aantrekt en er een extra laag kruiden oplegt. Als het verband zit staat ze, met wat hulp van Reinhardt op en hinkelt naar de kar.
"Hulp nodig juffer?" vraagt de boer. "Nee bedankt het gaat wel..."
Zonder het te vragen tilt Reinhardt haar op en tilt haar in de kar en zet haar voorzichtig neer "Sorry..." Hevig blozend kijkt hij tussen een naad van het hout terwijl de kar weer in beweging komt. "Iets zei me dat dat het juiste was om te doen, omdat dat dier bijna je pees had doorgeklauwd en..."
Reinhardt is stil en bloost door
Oni kijkt verbaasd naar de jongen. "Ehm... dankjewel maar ik was er zelf ook wel ingekomen hoor..." Ze bloost eveneens hij is te aardig... veel te aardig... De kar rijdt weer en met een laatste blik op het dode monster rijden ze weer verder richting Utgard.
- Suvei Copperarm -
Captain of the Copperheart
Main healer of the Copperheart
- Niknak -
Sergeant in het Vechtersgilde
Copperarm
Event Master

The road to/from Midgard

Postby Reinhardt » Thu Nov 23, 2006 12:23 am

hmhm, ja dat lijkt me een goed idee. kan je een stuk op jezelf lopen met dat been? anders moet je maar even op mij leunen hoor" reinhardt kijk aandachtig rond in de bomen
Na aan te zijn gekomen bij de boer besluiten de twee meteen verder te trekken om zo snel mogelijk aan te komen in Utgard.
"dat komt wel goed..." Terwijl ze nog naar de boer zwaaien hervatten de reisgenoten de reis richting Utgard "Wat zie je?" Vraagt Oni als ze ziet dat Reinhardt naar de bomen kijkt. "Ze zijn verder aan het verslappen is het niet?"
"Oh nee hoor, bomen zijn sterker dan elven in levenskracht, ook wijzer. Ik zoek iets. Ja dat is een mooie." Reinhardt ontdoet zich van zijn mantel en hangt hem om Oni haar schouders. "Ik moet even een stukje klimmen"
Oni kijkt vragend naar de jongeman als hij in de boom verdwijnt. "Breek je nek niet" Zegt ze met een grijs "Wat ga je eigelijk doen?" Als Reinhardt weer uit de boom komt heeft hij een brede grijns op zijn mond staan...

Uit de boom heeft hij een stervende tak gehaald "Kijk, als ik nu dit hier afhhak, dan kan je het als wandelstok gebruiken, verdeelt het gewicht een beetje." Reinhardt hakt alle knoesten en uitsteeksels er voorzichtig af met zijn zwaard en geeft de wandelstok aan Oni "Alsjeblieft"
Oni kijkt verrast naar de wandelstok en dan weer naar Reinhardt. "Dankjewel... dat gaat wel schelen denk ik" Crap... nu heb ik toch een zwak moment laten zien. Denkt ze... Het lopen gaat een stuk beter met de wandelstok en ze schieten behoorlijk op. De schemering begint in te vallen...
Zodra Reinhardt de eerste ster ziet kijkt hij Oni aan "Zullen we maar kamp op slaan of wil je doorlopen?"
"laten we maar een kamp opslaan..." Zegt ze kijkend naar de lucht "Volgens mij gaat het regenen... laten we een beschutte plek zoeken het begint hier al rotsig te worden dus met een beetje geluk is er een grot of zoiets in de buurt"
"laat mij maar voor, misschien zitten er losse stenen." onderzoekend vind Reinhardt al snel een grot. "lukt het?" Reinhardt kijkt bezorgd naar Oni. bezorgd? Dat is voor het eerst dat ik echt bezorgd ben om iemand..

"het gaat wel... Ik heb me wel eens slechter gevoeld" wel eens beter ook Oni klimt met wat hulp van Reinhardt in de beschutte ondiepe grot... Nauwelijks zijn de beide mensen binnen of het begint zachtjes te regenen. "wat ben ik blij dat we binnen zitten wat jij?" Zegt ze met een lach.
Reinhardt kijkt in haar ogen "Ja.." fluistert Reinhardt "Oni" Komt er twijfelend achteraan. "Ik vind het ook fijn dat we net op tijd binnen zijn"
Oni maakt een vuurtje aan de ingang van de grot. Hij is de kwaadste niet... het is lang geleden dat iemand zo aardig voor mij was... Denkt ze... haar ogen beginnen te prikken maar ze dringt het verdriet snel weer weg... verdriet is voor zwakkelingen denkt ze en ze lacht naar Reinhardt. "maak je over mij maar geen zorgen oke? Ik redt me wel pas jij maar op jezelf..." ze kijkt even bezorgd naar... de borst van de jongeman.

"Ja, natuurlijk weet ik dat je het zelf redt, alleen.. Het is af en toe fijn als iemand ook op jou let.." Reinhardt knielt achter Oni neer en legt zijn armen om haar schouders heen, wel lettend op het feit dat hij niet op onzedelijke plaatsen tast.
Oni kijkt vragend naar de jongen achter haar. "Weet je..." Zegt ze aarzelend "Je doet me denken aan mijn broer... Niet qua uiterlijk maar qua manier van doen..." Ze staat de jongen toe zijn armen om haar schouders je leggen en leunt een beetje tegen hem aan... "Reinhardt... ik eeh ik mag je graag... maar... ehm... laat ook maar... Ze kijkt bedroefd voor zich uit denkend aan Tamil.
"niet op deze manier?" Zegt Reinhardt aanvullend, zijn armen loslatend en zich verplaatsend naast Oni. "Dat kan ik begrijpen.."

het licht van het vuur verbergt zijn uitdrukking, wat die uitdrukking is weet hij zelf niet eens. Naar buiten starend ziet hij in de verte een bliksemschicht inslaan
Oni ontwijkt de blik van Reinhardt. Het spijt me ergens wel maar het kan gewoon niet... Ze leunt tegen zijn schouder. "Mijn broer en mijn oude meester zijn eigelijk de enige personen aan wie ik waarde heb gehecht en ze zijn allebei weg... Ze kijkt de jongen aan. "Ik ben blij dat ik nu weer iemand heb aan wie ik waarde kan hechten..." Ze bloost... "Sorry ik kraam onzin uit..."
"nee dat doe je niet" Zegt de jongeman glimlachend. "ik ga even naar buiten." zijn mantel en tuniek afdoend loopt hij de stromende regen in terwijl de inslaande donder dichterbij kruipt, als een hels beest dat zijn woede moet koelen.
Reinhardt
Heimr Demigod
Heimr Demigod

The road to/from Midgard

Postby Copperarm » Thu Nov 30, 2006 2:33 am

Oni kijkt de jongen na... "Doe je wel voorzichtig het weer wordt steeds slechter!" "Natuurlijk" Laat Reinhardt nonchalant horen, waarna hij naar boven klimt, bovenop de rotsen. Terwijl de donder brult gaat de jongen erin mee.. Niet doorhebbend dat er iets meegluurt

Ze begint met theezetten terwijl de bliksem steeds dichterbij komt "Straks zitten we er middenin ik ben blij dat we niet verder gelopen zijn. Oni gaat zitten en kijkt naar het verband om haar been... ik hoop dat hij voorzichtig doet... ze haalt het water van het vuur en maakt er thee van "hmph thee daar is dit alles mee begonnen..." Onwillig glimlacht ze waar blijft hij, hij is al vrij lang weg en het weer wordt steeds wilder tegelijkertijd slaat de bliksem in een van de bomen voor de grot... "oke ik wacht nog heel even en dan ga ik kijken waar hij blijft." Oni pakt de wandelstok en doet haar mantel af...

"Wie is daar!" Schreeuwt Reinhardt in de donder, na deze woorden ziet hij een donderhagedis woest schreeuwend op zich afstormen. "Grote fout kleine." Zegt hij breed grijnzend naar het anderhalve meter lange dier terwijl hij de aanval ontwijkt, een grote steen pakt en het tegen het dier gooit. "Kom maar op"
Oni loopt naar buiten haar gezicht afschermend tegen de hevige regen "Reinhardt! waar ben je!" ze hoort geluid van bovenop de grot komen en klimt zo goed als het gaat naar boven. Boven aangekomen ziet ze de jongen staan en ze loopt naar hem toe niet wetend dat er een monster in de buurt is.
De jongen kijkt op als hij een gedaante dichterbij ziet komen "Blijf daar Oni!" schreeuwt hij als hij de hagedis bij zijn nek grijpt en deze met een grote smak op de rug neergooit, wat gepaard gaat met het nodige geschreeuw. Met zijn hand pakt hij de kop en draait deze onnatuurlijk ver door. "Zo, dat krijg je ervan"
Geschrokken kijkt het meisje naar Reinhardt zo ken ik hem helemaal niet "Gaat het?" Ze kijkt naar het levenloze lichaam van de hagedis. "Ga mee naar binnen het is hier niet veilig" Ze kijkt hem met verschrikte ogen aan.

Reinhardt trapt nogmaals in de nek en er is nu duidelijk een kraak te horen "Ja.. Ach.. Zover het gaat. Gaat het wel goed" Zijn ogen houdt hij van Oni af, hij weet hoe hij kijkt.. als een duivel ongeveer...
Oni loopt naar de jongen toe en grijpt hem bij zijn arm hij voelt steenkoud aan. "ga alsjeblieft mee naar binnen je maakt me bang..." Ze kijkt angstig... "kom ga mee...'' Ze trekt aan zijn arm om hem mee de grot in te nemen. Het begint nu ook hard te waaien.
De wind op zijn doorweekte en blote bovenlichaam zwepend en de zakkende adrenaline maken dat Reinhardt weer bij positieven komt "hm, ja, je hebt gelijk.." De vriendelijke glans keert langzaam weer terug in zijn bruine ogen. "Oni.. Het spijt me van net."

Oni kijkt de jongen aan met een mengeling van opluchting en en verdriet in haar ogen... ze snikt en een traan rolt over haar wang en gaat verloren in de stromende regen... "laten we maar naar binnen gaan anders worden we nog ziek" De aardige jongen is weer terug...

Reinhardt's oren horen de snik licht "Het is in orde, alles is goed." Geen blijk gevend dat hij het heeft gehoord lopen ze terug. "Ik wordt niet ziek Oni" De jongen kijkt haar afwezig glimlachend aan. Sukkel, waar ben je mee bezig, kijk eens wat je dr aandoet... De twee lopen terug naar de grot...

Reinhardt kruipt in zijn mantel en gaat dicht bij het vuur liggen, de vlammen in zijn ogen weerkaatsend, een traan rollend. Oni wikkelt zichzelf in haar mantel nadat ze een paar doorweekte kleren heeft uitgelegd naast het vuur... "Ik... het spijt me als ik je het verkeerde idee gaf..." Zegt ze als ze naast het vuur is gaan liggen."Jouw zaken en relaties gaan niet samen.." De jongen wikkelt zich nog steviger in zijn mantel en veegt zijn tranen weg Jankerd gonst er door zijn hoofd voordat hij in slaap begint te dommelen. Hij heeft gelijk... Ik heb het één keer geprobeerd Ze slaat zacht met haar vuist op de grond en dat ging mis... Onzeker valt ze in slaap...
- Suvei Copperarm -
Captain of the Copperheart
Main healer of the Copperheart
- Niknak -
Sergeant in het Vechtersgilde
Copperarm
Event Master

The road to/from Midgard

Postby Reinhardt » Tue Dec 05, 2006 10:54 pm

Terwijl hij de volgende ochtend wakker word kruipt hij op handen en voeten naar Oni toe, met zijn mantel over hem heen en gaat naast haar liggen tot ze wakker wordt. Oni wordt wakker en het eerste wat ze ziet is Reinhardt die naast haar ligt. Hij is er nog... gelukkig hij is er nog! Ze strijkt hem kort over het voorhoofd en bloost als hij zijn ogen opendoet... ''ehm sorry about that Oni didn't mean to wake you up..." "ehm ik bedoel... nouja dat dus..."

Ze staat op en port het vuur op... het regent nog lichtjes... Reinhardt gooit wat hout bij het vuur "Ik heb zitten denken, waarom beoefen jij je vak?" Oni schrikt zichtbaar... "ehm dat is een lang verhaal..." Ze staart voor zich uit... "Ik woon al sinds mijn derde jaar op straat... en in het begin zorgde mijn broer Tamil voor me maar toen ik 8 was is hij spoorloos verdwenen..." Ze kijkt verdrietig... "In Midgard zijn er geen mensen die op straatkinderen letten en dus moest ik voor mezelf zorgen... Dan kom je al gauw op stelen uit en aangezien ik een meisje ben... Ach vul de rest zelf maar in..." Oni kijkt verbitterd.

Oni vervolgt "Toen ik een jaar of 12 was kwam er een reiziger voorbij die me heeft meegenomen... hij heeft me geholpen uit het systeem te breken... Van hem heb ik de kneepjes van het vak geleerd en een groot aantal andere vaardigeheden ook..." Ze kijkt verdrietig en blij tegelijk. "Ik ben bij je en zal je niet snel meer laten gaan. Je bent een vriendin van mij nu. Als je ooit mijn hulp nodig hebt, dan moet je het vragen." Oni lacht oprecht... "dankjewel dat doet me goed" Ze kijkt om zich heen "hetzelfde geld voor jou als ik ooit iets voor je kan doen je weet waar je me kunt vinden..."

De regen is opgehouden en het lijkt alsof de grot zich vult met nieuwe energie. "misschien is jouw professie wel te combineren met een relatie, maar we zien het allemaal wel. Laten we niets overhaast gaan doen." Reinhardt kruipt tegen Oni aan en glijdt heel kort met een vinger over de bovenkant van het oor van Oni, waarna hij toch blozend wegkijkt. Je bent gek reinhardt.... Gek op Oni Nightwind ja "Reinhardt wat ik je nu ga vertellen moet je goed onthouden oke?..." Langzaam knikt de jongen. Oni kijkt heel even duister... Daarna kruipt ze tegen Reinhardt aan en zegt "De laatste keer dat ik geprobeerd heb mijn werk en een relatie te koppelen heeft het geresulteerd in de dood van mijn partner, door een ruzie en..." "Some things are better left unsaid." Fluistert Reinhardt in met een zekere kracht in zijn stem. De woorden van Reinhardt klinken bijna als een toverspreuk, ondanks dat hij het niet kan, magie bedrijven. "Ik begrijp wat je bedoeld.."

"Over die zaken kunnen wij geen ruzie krijgen, daarbij, verdien ik genoeg om nog een mond te kunnen voeden.. Mijn overgebleven geld gaat nu op aan het kopen van mooie magische wapens, ringen en dat soort dingen. Heel leuk, maar ach.. Ik vertel waarschijnlijk al teveel.." Oni kijkt afwezig naar buiten... "ah... ik ben altijd al meer een loner geweest... verder houd ik er absoluut niet van om afhankelijk te zijn van iemand..." Ze lacht geforceerd en staat moeizaam op. Ze trekt haar inmiddels droge overkleding weer aan en begint haar spullen bij elkaar te zoeken.. "Laten we zien hoe of wat de toekomst geeft raad mijn vriend zullen we zo verder gaan? Utgard is nog ver."

"Utgard niet, onze huizen daarentegen wel. Dit is vlak bij de grens." Terwijl Reinhardt het vuur uitmaakt en zijn spullen oppakt denkt hij aan het beest van de vorige nacht "Dat moet er nog steeds liggen.." Zodra Reinhardt klaar is loopt hij naar buiten "Ik kijk nog even naar die Donderhagedis." Hij dartelt te stenen op, met een gemak dat je zelden ziet. "Tot zo" Roept de jongeman opgewekt. Oni strompelt de grot uit het doet nu meer pijn dan gisteren. Als ze buiten komt ziet ze dat de wolken grotendeels zijn weggetrokken... "Reinhardt heb je gevonden wat je zocht?" Na een hoorn netjes te hebben afgehakt en te hebben bijgewerkt komt Reinhardt terug "Jep, zullen we gaan? O wacht, ik moet het gaas nog even vervangen. Zal ik dat nu even doen?"

"dat is goed hoor geef maar dan doe ik het zelf wel even. Dan gaan we door ik wil graag weer even naar huis het is al zeker twee maanden geleden dat ik daar voo het laatst ben geweest" Antwoord Oni. Reinhardt geeft Oni het gaas en kijkt ondertussen aandachtig naar de hoorn die hij heeft verkregen, draaiend in het licht schijnt en glanst het spiegelgladde oppervlak.
"Hmm, mooi zeg.. Lukt het Oni?"
"klaar" zegt ze terwijl ze het oude gaas opruimt... ze kijkt naar de hoorn van de donderhagedis en huiverd bij de gedachte aan vorige nacht... Reinhardt lijkt heel blij te zijn met de hoorn... "goed om te zien dat je weer vrolijk bent" zegt Oni terwijl ze steunend op de stok richting de weg loopt op naar huis... De hoorn in zijn tas stoppend loopt hij achter Oni aan "hmhm, ik ga thee maken als ik thuis ben" zegt hij glimlachend.
Reinhardt
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Re: The road to/from Midgard

Postby Arjen » Tue Jul 08, 2008 5:29 pm

12/06/2558 A.T.

A Patrol of Dwarven Ironbreakers was patrolling the road from the Needle Desert to Forgorian. It had been an uneventful patrol so far. There had been some rumours of chaos spreading in the north, but nothing so far had come down to Utgard. It was unusually quiet, there had even been less of the skirmishes so normal between the Asgardian and Utgardian forces. The patrol was looking forward to getting back to Forgorian and get some ale. They were now only two hours march from Forgorian.

When the patrol rounded a corner along the road, they came across a small encampment. Several wagons stood around a small fire. The camp seemed to be abandoned. there was rubble on the ground and one of the wagons was turned on its side. Wondering what happened, the patrol went to investigate. They found several dead bodies at the location, covered in blisters and decomposing. Apparently, there had been some Midgardian merchants, infected with the plague, who had been travelling to Forgorian. They had succumbed to the disease before they had arrived there, fortunately for Forgorian. The patrol quickly set a fire to the remaining wagons and corpses, and left for Forgorian.
Arjen
Game Master

Return to Board index

Return to Utgard