Go to footer

new character

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

new character

Postby Basilri » Sun Jul 11, 2010 7:30 pm

hallo allemaal,

nou, ik wil graag een character maken, maar daar heb ik jullie hulp bij nodig :P
ik heb namelijk nog nooit een LARP char gemaakt. wel een dnd char.
maar goed, ik heb dus geen idee hoe ik hem moet maken ivm skills enz. ook zou ik het fijn vinden als iemand me helpt met de backround. en keuze in rassen.

character ideeen

naam: Basilri (komt nog een achternaam bij)
race: human of Fey (fey trekt me meer aan maar is mischien niet mogelijk in wat ik wil)

tja en dan word het lastig, om dat ik niet weet wat er mogelijk is en wat niet.
ik wil namelijk graag (uiteindelijk) graag bij een groep gaan horen. maar ik heb zelf een specifiek idee over hoe een character uit moet komen te zien, dat vertel ik dan nu even en dan zie ik wel wat wat jullie zeggen.

Ik ben een groete fan van stealth characters. dus ik wil eigenlijk een soort rogue willen spelen. een rogue die erg onzeker is maar die eigenlijk heel goed is in wat hij doet. hij zal dan met dualwield en daggers/short swords vechten en vooral uit gaan van een flank. dus als een ally met iemand vecht zal hij probeeren diegene van achter aanvallen.
wat een background betreft was ik aan het denken om vroeger een arme wees jongen was en om te over leven moest ik stelen om te overleven. mijn crimineele daden werden steeds erger, maar er bleef wel ethiek bij, zo heb ik nooit iemand vermoord en steelde ik niet meer dan dat mensen konden missen. verder moet hier nog even aan gewerkt worden maar ik heb wel genoeg ideeen.

ik hoop snel wat te horen.

greetz,

Lars
Basilri
Poked its head through the portal
Poked its head through the portal

Re: new character

Postby Wilco » Mon Jul 12, 2010 12:29 am

Hoi Lars, welkom op Heimr. Ik hoop dat het een beetje leuk was op de Magic Fair. Ik zal even kijken of ik je wat op weg kan helpen met je character. Als je ze nog niet hebt gelezen, zou ik je eventjes willen verwijzen naar de kopjes Heimr, Larp en Vortex op www.heimr.nl. Daar staat een aardig beginnetje over wie wij zijn en wat we doen met LARP.

Als je met een groep mee wilt spelen (valt aan te raden bij een eerste keer), dan is er op het moment een nieuwe groep ban Heimr in de maak. Dat is de Asgardian Mage Guild. Dat is een groep stevig gediciplineerde magiërs van elven en fea folk. Deze groep is open voor nieuwe spelers die naar de Vortex gaan, is misschien een aanrader. Daar zul je alleen geen rouge kunnen spelen.

Overigens werkt het idee van een rogue (volgens mij) niet erg goed in een LARP. Uiteraard mag je dat ook zelf wel ondervinden. Als het je niet lukt om naar de summoning te komen eind juli dan zou je misschien naar de Heimr BBQ kunnen komen in augustus. Die zijn ook altijd erg gezellig. Als je nog vragen hebt dan zeg je het maar. Je kunt als je wilt ook een PM sturen, allemaal prima.
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby nallath » Mon Jul 12, 2010 1:28 am

Wat toemba zegt; echte stealth characters werken bij VA niet, daar er domweg geen skills zijn die je je goed laten verstoppen in schaduwen.
Flank aanvallen is wel een beproefde tactiek, zeker in combinatie met ambidex (2 dolken) en een vorm van magier/priestermagie. Ik heb er best wat succes mee behaald iig.
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Twist » Mon Jul 12, 2010 11:15 am

Rogue/stealth

Denk dan eens aan luchtmagie.

Fumble/slide of hand al op nivo 1.
& later zelf ontzichtbaarheid
Sir Gerard Storm,

First knight of the faction Light
Lt. in het gilde der vechters
Gelukkig man van Ryven Storm, meesteres van Nymph
Twist
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby nallath » Mon Jul 12, 2010 12:08 pm

tsja, maar tegen de tijd dat je onzichtbaar kan worden heb je wel al je punten er aan uitgegeven. Werkt opzich wel vrij goed met een dolkje...
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Mon Jul 12, 2010 7:40 pm

Hey Lars,

Goed bezig al gelijk zo.

Allereerst een waarschuwing. Fey kiezen (ik ga even aannemen dat je feyfolk bedoelt, de nieuwe, minder verwarrende naam voor dit ras.) geeft je twee problemen om je tanden in te zetten.

Allereerst zijn we op dit moment de laatste hand aan het leggen aan de veranderingen van dat ras. Dat betekend dat in de loop van de komende week dat ras nog hier en daar een tikkeltje bijgeschaafd kan worden. Ik verwacht dat dat niet zo een probleem gaat zijn echter.

Ten tweede staat Feyfolk bij de "medium" difficulty rassen. Hij staat hier bij omdat Feyfolk wat creativiteit vereisen, je moet namelijk een (door ons goedgekeurde, speelbare) variant verzinnen om het ras voordat je hem mag spelen. Ik verwacht dat met jou assertieve houding geen probleem oplevert, maar een waarschuwing is even op zijn plaats denk ik.

Als je Feyfolk helemaal niet bedoelde, maar Fae, dan zou ik je graag uitnodigen in de Asgardian mage guild (1 van de weinige groeperingen op dit moment).

Ik ben een groete fan van stealth characters.

Stealth (als je werkelijk stealth bedoelt) is (zoals al gemeld door 1 van onze regelneuk expert hierzo ;)) moeilijk in LARP, maar niet onmogelijk. Eigenlijk is het alleen mogelijk met behulp van magie, tenzei je OC goed kunt sneaken natuurlijk.

Flanken is natuurlijk een well tried and well applied trucje dat ik je zeker aanraad in LARP als dat je ding is. :)

wat een background betreft was ik aan het denken om vroeger een arme wees jongen was en om te over leven moest ik stelen om te overleven. mijn crimineele daden werden steeds erger, maar er bleef wel ethiek bij, zo heb ik nooit iemand vermoord en steelde ik niet meer dan dat mensen konden missen. verder moet hier nog even aan gewerkt worden maar ik heb wel genoeg ideeen.

Dit werkt niet in een feyfolk cultuur zoals je al opmerkt. Feyfolk zijn veel te lief tegen zwakken om weeskinderen ooit tot criminaliteit te laten vervallen. ;) Sommige zouden nog liever zelf doodhongeren dan kinderen te dwingen om eten te stelen.

Als human (in Midgard) werkt deze achtergrond natuurlijk heel goed. Ik raad je aan deze essay van Orson scott card te lezen: Beginnings. Het is sci-fi, maar heel bruikbaar voor sommige kinderen van Midgard (vooral in predator haven, of new-targash, steden die grotendeels sloppenwijken zijn)

zo heb ik nooit iemand vermoord en steelde ik niet meer dan dat mensen konden missen

Haha. Keuze? Je was zo zwak, daar kreeg je de kans niet eens voor. Kruimels likken, dat moest je! ;)
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby nallath » Mon Jul 12, 2010 11:27 pm

En blijft als nieuwe speler een beetje af van: Mijn karakter is een wees/zn ouders zijn vermoord door evil ras x en moest stelen om te overleven.
Beetje iets té veel voorkomend cliché. Pas daar heel erg mee op.
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Return to Board index

Return to Character creation