Go to footer

Grom Ogre

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

Re: Grom Ogre

Postby nallath » Wed Aug 25, 2010 12:20 pm

uh... Dat staat niet perse zo in de lore. Waarom zou de man gemener zijn?
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby blazingeclipse » Wed Aug 25, 2010 6:06 pm

Omdat de vrouw anders de man van zich afgeslagen had? Ogres doen niet aan verassing roepen?
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Wed Aug 25, 2010 6:41 pm

Omdat de vrouw anders de man van zich afgeslagen had? Ogres doen niet aan verassing roepen?

Of... anderzom? :shock:

Er zit volgens mij maar weinig verschil tussen de vrouw en de man bij Ogres.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby blazingeclipse » Thu Aug 26, 2010 1:04 am

Dit begint dezelfde kant op de gaan als de seksorks.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Tom-spriet » Thu Aug 26, 2010 11:51 am

die werden ontkent, toch?
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Midgard DM » Thu Aug 26, 2010 1:07 pm

Tom wrote:die werden ontkent, toch?

Ja!
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby nallath » Thu Aug 26, 2010 6:03 pm

Ogre vrouwen zijn ook best eens geil. Hoe ik het begrepen had gaat de gemiddelde ogre mating session dan ook ongeveer zo:

Vrouw: "Hee neuken?"
Man: "meh shure"
*insert sex here*

Dit kan natuurlijk ook in omgekeerde volgorde.
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Pepijn » Thu Aug 26, 2010 6:33 pm

Midgard DM wrote:
Tom wrote:die werden ontkent, toch?

Ja!

Je beseft je wel dat met het bevestigen van een ontkenning, je hetgene erkent wat ontkent word?

Met andere woorden, je had moeten reageren met: "Er word niets ontkent, want er is niets in die trant gebeurt!"
Pepijn
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby blazingeclipse » Thu Aug 26, 2010 6:49 pm

Nee hoor, het word ontkend dat het ooit gebeurd is.

Synthax:

Ben jij een vrouw pepijn?
Pepijn: Nee
Ontken je het?
pepijn: Ja

Moet je niet zeggen, er valt niets te ontkennen. Het is toch overduidelijk dat het niet zo is.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Pepijn » Thu Aug 26, 2010 7:08 pm

Ik zeg het fout... met een ontkenning geef je aan dat zo'n situatie plaats gevonden kan hebben.
In de situatie die jij noemt is daar een mogelijkheid voor, dus is een ontkenning anders.

In de situatie van brian, is hij zo tegen het idee van de sexorken, dat zoiets absurpts nooit mogelijker wijs plaats gevonden kon hebben.

Wat ik bedoel, als je 100% tegen het idee bent van een bepaalde situatie (in het verleden, toekomst of het heden) dat je het in grote mate ontkent, dat je dan als ontkenner niet spreekt over ontkenning, maar dat het gewoon nooit heeft plaats gevonden en dat je psyche niet toestaat om hier ook maar kleine consessies toe te doen..

Maar dat is terzijde.. en heeft niets met het character te maken. Als het belangrijk is om mij te overtuigen dat het anders is, moeten we er maar een apart topic van maken..
Wie weet zijn het koorts dromen die me doen ijlen.. of denk ik te ver door met mijn logica..
Zal wel aan mij liggen ^^
Pepijn
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Pepijn » Thu Aug 26, 2010 7:13 pm

Over het personage, mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor 2x body building davy?

Mijn nieuwsgierigheid dient me dit te vragen, gezien de voordelen gelimiteert zijn. 1x BB vind ik al veel ^^ en je zou met 4 punten die je overhoud leuke IC skills bij kunnen leren (denk aan strength en weapon expertise) (dat 1e extra puntje zou dan in medium armor zitten, waardoor je totaal HP gelijk staat met je huidige char ontwerp)

Ik probeer je niet op andere gedachten te brengen, maar ik ben een nieuwsgierig mens en ik vroeg me af waarom je hiervoor gekozen hebt :)
Pepijn
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby blazingeclipse » Thu Aug 26, 2010 7:36 pm

Weapon expertise, met een ogre? Uhuh!

Healing word wel heel erg efficient bij je. 30 seconden blijven liggen, en rambam, gaan met die handel!
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Pepijn » Thu Aug 26, 2010 8:50 pm

weapon expertise is maar een naam..

Het gaat om het ontwapennen van een tegenstander, daar is die skill voor.
Je kan iemand ontwapennen door een hele mooie beweging en een draaiing van de polsen. Maar persoonlijk zou ik een ontwapen verklaring van een ogre met strength die een gigantisch harde klap tegen mijn zwaard aan geeft niet ongeloofwaardig vinden.

Het effect is het zelfde, namelijk de ontwapening. Maar het uitspelen is anders. En als hij het zo uit zou spelen vind ik het heel passend voor een ogre en dan kan me de naam verrekken.. Ik ben allang blij dat het gaaf word uitgespeelt. ^^
Pepijn
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Davy » Thu Aug 26, 2010 10:49 pm

Eerlijk gezegd was ik niet op de hoogte van ic aan te leren skills tot ongeveer 2 dagen geleden :).
Verder weet ik nog niet wat ik straks voor budget overhoud om armor aan te schaffen, dit is mijn eerste serieuze larp waar ik echt gear voor moet aanschaffen buiten mijn wapen wat ik al had :) een echte knuppel voor een ogre :P
ik ging voor het extra hp op die manier, mocht ik toch aan leather armor of mail kunnen komen voortijdig dan kan ik het nog wel wijzigen voor moots 2. bracers zullen niet het probleem worden, het is meer het borststuk wat prijzig is aangezien ik in ieder geval een schild wil gaan gebruiken.
Davy
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Pepijn » Fri Aug 27, 2010 12:10 am

Tja alles is zo duur of goedkoop te maken als je zelf wilt.

Een goed voorbeeld is Vashjin Coppersoul, een character gespeelt door Michiel. Michiel heeft van leer dat hij van banken gestript had een pantser genaait. Hierop heeft hij kettingetjes en ringetjes genaait en dat leverde een aardig armour op.

Vergeleken bij armours gemaakt van dik leer was het iets minder, maar het was een leuk armour dat voor hem werkte.

In feite hoeft armour niet duur te zijn ^^
Pepijn
Heimr Demigod
Heimr Demigod

PreviousNext

Return to Board index

Return to Character creation