Go to footer

gretta

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

gretta

Postby Tom-spriet » Fri Oct 01, 2010 6:37 pm

naam: Gretta
leeftijd: ouder dan een jonkie
ras ogre
geslacht vrouw
haarkleur: blond
skills:
eenhandige wapens 1
light armour 2
healing magic 9
lezen en schrijven 1
ambidex 2

bg : het wijfje van ukko ze kwamen elkaar na de summoning tegen. ze heeft een hard karakter en je moet niet met haar sollen want je zal het berouwen haar zwaarden en deegroller zijn genadeloos.
ze heeft 2 kinderen (reeds op eigen benen) tot zo ver en gaat voor haar 3e en die wil ze van ukko de andere zijn van onbekende origine.
zijn reizen maken het ook dat hij zelden andere ogre vrouwtjes tegen komt en tot dus ver was gretta de sterkste en mooiste. geen rede dus om van haar zijde te wijken zij zelf heeft ook tot dus ver niemand gezien met dezelfde macht als ukko.

Ukko heeft een pact gemaakt voor zijn wijfje met de spirit "Lives-in-pain", een perverse spirit die leeft van de pijn rond het "soul of wana" ritueel. Deze pact houd in dat Ukko de naam van de spirit elke week minstens eenmaal in een boom moet branden met vuur. In ruil daarvoor blijft Lives-in-pain rond zijn wijfje zweven en leende hij zijn genezende krachten aan haar.

In het begin vond het wijfje de spirit om haar heen vooral iritant, maar na een tijdje zijn ze aan elkaar gehecht geraakt. De emotionele binding die Gretta kreeg met de spirit heeft hem gevoed en langzaam maar zeker is hij sterker geworden.
goed het is niet geweldig maar ik vind het in de buurt komen.
de spirit heeft als teken van zijn aanwezigheid haar haar blond gekleurd.
Last edited by Tom-spriet on Wed Oct 06, 2010 7:28 pm, edited 2 times in total.
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Re: gretta

Postby Tom-spriet » Sat Oct 02, 2010 12:56 am

dude
Last edited by Tom-spriet on Mon Oct 04, 2010 4:56 pm, edited 1 time in total.
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Pepijn » Sat Oct 02, 2010 1:23 am

misschien een rare vraag, maar gezien je eigen comments op de post... Waarom moet je je door bochten wringen om je OC relatie ook IC te laten zijn? OC stelletje of toch geen IC stelletje te zijn?
Pepijn
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Tom-spriet » Sat Oct 02, 2010 9:17 am

ja weet je pepijn het zit een beetje zo ze nog nooit op een geweest en ik ben haar begeleider dus in die zin jawel lijkt me wel handig, wringen is het niet echt ik hou het best simpel op deze manier.
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby nallath » Sat Oct 02, 2010 11:23 pm

Hoezo wringen? Als hij hier blij van word moet ie dat vooral doen toch :P
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Pepijn » Sat Oct 02, 2010 11:47 pm

goed het is niet geweldig maar ik vind het in de buurt komen. het is vooral het goed lullen van haar skill set en het behouden van onze oc relatie.

Ik zeg alleen maar wat ik lees. deze zin klinkt alsof hij moeite doet om het allemaal goed te lullen, verder geen problemen mee, maar ik vroeg me dus af waarom het te doen als het extra moeite kost ;) Dan is het makkelijker wat anders te verzinnen :P
Pepijn
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Vileheart » Sun Oct 03, 2010 2:13 am

Of men stopt gewoon met moeilijk doen en gaat spelen.

dingen die belangrijk zijn:
wie zijn mijn ouders?
waar kom ik vandaan?
wat en wie ben ik?
wat wil ik bereiken?
één sterk verhaal om te vertellen.

Zullen er nog wel wat dingen zijn, maar deze komen er zo 1 2 3 in me op. En WERK om te bereiken wat je wilt, ga niet bij de pakken neerzitten als iemand IC zeikt/lomp tegen je doet.
Vileheart
Heimr Immortal
Heimr Immortal

Postby nallath » Sun Oct 03, 2010 12:06 pm

Beste bg evah:
Ik heb een drie kinderen, een vrouw en een hond en die mis ik heeeeel erg.
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Wed Oct 06, 2010 7:05 pm

wana heeft haar uitgerust met genezing om zo het werk van de shamanen te helpen door haar magie blijft het slachtoffer langer leven.

Huh? Wana heeft haar uitgerust? Is het een soort priesterress ofzo? Wat heeft ze gewoon voor Wana om dat te bereiken?

Ik zou zeggen houd het "simpeler":

Ukko heeft een pact gemaakt voor zijn wijfje met de spirit "Lives-in-pain", een perverse spirit die leeft van de pijn rond het "soul of wana" ritueel. Deze pact houd in dat Ukko de naam van de spirit elke week minstens eenmaal in een boom moet branden met vuur. In ruil daarvoor blijft Lives-in-pain rond zijn wijfje zweven en leende hij zijn genezende krachten aan haar.

In het begin vond het wijfje de spirit om haar heen vooral iritant, maar na een tijdje zijn ze aan elkaar gehecht geraakt. De emotionele binding die Gretta kreeg met de spirit heeft hem gevoed en langzaam maar zeker is hij sterker geworden.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Tom-spriet » Wed Oct 06, 2010 7:22 pm

dude your a genius ik voor zie spel rond deze geest!
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Midgard DM » Wed Oct 06, 2010 7:24 pm

Goedgekeurd (met deze verandering).

Gretta is waarschijnlijk de enige die deze spirit af en toe hoort (en jij natuurlijk, en andere shamanen als ze hun best doen). Dus verder heeft het geen enkel invloed op het spel, dan heeft VA er geen last van.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Tom-spriet » Wed Oct 06, 2010 7:33 pm

geen last maar meer lol ik denk dat sander het helemaal niet erg vind als hij mij via die geest kan mind fucken
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby blazingeclipse » Wed Oct 06, 2010 11:14 pm

Precies, spelleiders worden blij van dit soort haakjes om mensen te vermaken in dode momentjes!
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Return to Board index

Return to Character creation