Go to footer

Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Tom-spriet » Thu Feb 03, 2011 12:10 am

naam: mahinde
Ras: troll
leeftijd:rond de 25

het verhaal heeft ongetwijfeld spelfouten dat weet ik nu al dus het heeft weinig zin me daar in een reactie op te wijzen. ik ben dislect en heb het naar mijn kunnen zo goed mogelijk opgeschreven. bij voorbaat dank voor het begrip.

mahinde is een Troll van een stam die wana volgt. deze stam is eens in het verleden naar een bekende buitenpost van de asgardians getrokken, gelegen in de needle dessert. het idee was om de stam wat aanzien te verschaffen die was verloren na voorgaande nederlagen. ze stonden vooral bekend om het niet hebben van goede priester/genezer waardoor ziektes en overige beschadigingen hun werk al gedaan hadden voordat ze goed genezen waren.
mahinde was toen dit allemaal plaats vond net jongeling af hij was rond om 14 en kreeg van zijn mentor een wapen een schild en een pantser. zijn mentor was 1 van vele ouderlingen die door een niet op tijd en of goed genezen wond niet meer goed zijn taak kon uitvoeren. mahinde was net zoals de meeste jonge trollen getraind om te vechten, verdere opleiding/specialisatie kwam pas met de jaren(mits je dat haalde). de stam liep eerst een heel eind door het woeste landschap van de needle desert, dit eiste zijn tol op de verzwakte van de stam die zonder dat stam stopte met lopen stierven door de hitte en uitputting. toen de post inzicht kwam leek ook de mentor van mahinde aan het einde van zijn dagen. hij richten zich tot zijn pupil en zei:'zorg ervoor dat je niet eindigt zoals ik.' en zo stierf hij een dag later in zijn slaap.
toen de morgen aanbrak stonden de trollen van de stam klaar voor gevecht te wachten op het stamhoofd om orders te krijgen. het stamhoofd was een goed krijger en wist het een en ander over handel maar hij had ook een goot gebrek. hij was namelijk tactiek blind hij zou nooit zijn strategie aanpassen ook al was deze waardeloos. hij bleef nederlaag na nederlaag stamhoofd omdat niemand hem nog aan kon.
het stam hoofd kwam na een tijdje voor zijn stamgenoten staan en vertelde hen wat het plan was: ze zouden de post van 2 richtingen aanvallen 1 richting zou met heel veel kabaal de poort bestormen en de anderen zouden stil over de muur van de post proberen te klimmen. het klonk goed maar de post bleek zwaarder bewaakt dan hij dacht en gauw bleek zijn tactiek niet te werken.
mahinde had de opdracht om over de muur te klimmen hij haalde 50 meter lijn nog niet of hij had een pijl in zijn linker arm en een pijl in zijn been. hij was niks anders gewend dan het sparren met zijn mentor of mede jongeling. de pijn was zo fel en ondragelijk dat hij tegen de grond ging en daar het bewustzijn verloor. hij werd wakker van een stel mannen die om hem heen stonden. ze spraken een vreemd dialect van de laag midgardiaanse taal maar ze klonken als trollen. hij deed zij ogen open en zag een groepje van 5 trollen die hem om ringde. een van de mannen riep: 'wow ik dacht al waarom wil deze man niet te ruste gaan ofzo weetje maar hij leeft dus nog, beter. heey kleine man kan je staan?' een andere trol: 'eey kijk goed man die kleine man heeft een pijl in zijn arm man.' de eerste trol zei ja zo dat ik dat niet zag hier laat dat ding even weg halen en er wat aan doen.' en de troll trok de pijl eruit verbond zijn arm. 'jij hebt hier nu niks meer meer kleine man kom met ons mee en leef!' en zo kwam mahinde in deze bende dronken trollen terecht. de trol die zijn arm had verbonden was een voodoo priester en hij had wat gezien in de kleine troll. voor de voodoo had de priester een medium nodig en mahinde werd dat voor hem. dit word je door een giga hoeveelheid alcohol en planten in te nemen zodat de door de priester opgeroepen voorouder jou lichaam inlaat gaan en deze voor een deel laat gebruiken. de clan van deze trollen is vrij extreem progressief 2 keer dezelfde fout maken is nutteloos als je goed luistert naar je voorouders dan hoef de zelfde fout niet te maken. de clan maakt van wegen haar idealen veelvoudig gebruik van haar medium. mahinde voelt hier na jaren met de clan te hebben rond gereist heeft hij heel vaak in verbinding gestaan met de voorouders en dus een hoop spul ingenomen dat is zelfs voor een troll niet helemaal goed. mahinde is tegenwoordig heel erg vatbaar voor geesten die in de buurt worden opgeroepen en hij hoort constant stemmen maar dit wil niet altijd op de voorouders slaan hij is ook schizofreen het veelvoudige drinken heeft zo haar schade gedaan. hij weet alleen het verschil niet dus hij denkt dat alles dat hij hoort de stemmen zijn van zijn voorouders. meestal is het gewoon een soort irritante fluister zoem in zijn hoofd en zo nu en dan hoort hij iets wat hij kan onderscheiden van de rest. hijzelf had ook een aanleg voor magie en is het speciaal voor rituelen. hij had na zijn vele reizen een hoop gehoord en geleerd en zo hoorde hij van het altaar op de vreemde plek de votex. hij besloot voor de good of all zich aan te sluiten bij de groep ogre's die de plek vaker hadden bezocht. omdat hij nog steeds kan vechten was het niet moeilijk zich te bewijzen bij de groep brutelingen. hij heeft altijd en nog steeds de voorkeur gehad voor wana en dat deed de ogre ook goed. well of to the vortex

skills:

medium armour 3
schild dragen 2
eehandigewapens 1
lezen en schrijven 1
priester magie 5
rituele punten 3
Last edited by Tom-spriet on Thu Apr 21, 2011 6:30 pm, edited 5 times in total.
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
User avatar
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon
 
Posts: 601
Joined: Sun Mar 01, 2009 10:44 pm
Location: Rotterdam


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Midgard DM » Thu Feb 03, 2011 6:49 pm

Ik zie geen problemen tot nu toe. :) Suc6 met de rest.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
User avatar
Midgard DM
Game Master
 
Posts: 4191
Joined: Fri Feb 22, 2008 1:00 am


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Tom-spriet » Thu Feb 03, 2011 8:01 pm

zo klaar en @ brian thanks suc6 met mijn wall of tekst. :D
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
User avatar
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon
 
Posts: 601
Joined: Sun Mar 01, 2009 10:44 pm
Location: Rotterdam


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Midgard DM » Thu Feb 03, 2011 8:47 pm

Je bent een Utgardiaan met Primordial magie. Highly doubtfull, de kans dat alle 5 de spark hebben is astronomisch klein. Level 2 magie is al volledig out of the question op je 20ste als je alles op jezelf hebt moeten leren van gestolen teksten en dergelijke.

Je stapt zonder verdere gedachte over de vernietiging van je voorouders heen wat betreft deze macht (je bent troll dus je zult de verhalen over Bregtahlem wel gehoord hebben).

Boven dit alles is Wana waarschijnlijk alles behalve blij met Primordial magie!! Ze ziet dat als verstoring van de natuurlijke weg van de primordial flow en onwaardig aan de pure fysieke macht!

Ik kan hem op dit moment niet goedkeuren.

Tot slot zijn je ouders dood en je tribe waarschijnlijk ook, hoewel dat technisch niet fout is, zou ik graag zien dat je dit aanpast. ;)

Als je dit echt, echt wilt zou ik je personage wat meer conflicterend maken, en met een stiekeme wens om magie te leren (waar hij zelf ook een beetje bang voor is), inplaats van fokking level 2 magie ;). Probeer dit:

- Tijdens een aanval op een Asgardian outpost raak je knock out door het toedoen van je incompetente tribeleider (gaaf)
- Je tribe vlucht en denkt dat jij dood bent en laten jou voor dood achter maar door puur geluk wordt je opgepikt door 4 trollen die al een tijdje de outpost bespieden en aan het wachten zijn op een kans om magische scrolls en informatie te stelen.
- Deze 4 trollen zijn Wana aanhangers maar zonder spiritueele leider zijn ze een beetje van dit pad afgestrompeld en hebben nu het naive idee dat ze magie gaan gebruiken tegen de Asgardians!! Op een 1 of andere vreemde manier heeft Wana geen van hun gebeden verhoord sinds die beslissing en hebben ze alleen nog maar pech gehad en heeft hun goblin hun hoofdschuddend verlaten... maar ze zien de connectie niet echt.
- Hoewel de trollen een paar boeken hebben kunnen jatten van de Asgardians, lukt het ze maar niet om magie te casten, ze hebben geen flauw idee waarom zelfs maar de makkelijkste oefeningen niet lukken (ze hebben de spark niet).
- Hoewel je je graag aansluit bij deze Wana aanbidders nu je tribe je in de steek gelaten heeft, vind je hun stomme gehannes met magie maar niks en negeer je dit uit angst dat je voorouders boos op je worden als je je hiermee inlaat.
- In een ietswat aangeschoten bui, buig je je echter een half jaar later eens over de boeken en komt tot de schokkende conclusie dat jou de makkelijke oefeningen wel lukt na enige training (nog lang geen level 1 magie, maar je kunt wat vonkjes over je hand laten dansen). Bang van je eigen kunnen vergeet je het hele voorval.
- Na nog een half jaar ofzo hoor je van de Ogres van de Vortex. Je hoort dat elementen en magie daar vaak voorkomen en denkt weer terug aan een half jaar geleden. Je besluit met de Ogres mee te reizen, je respect te bewijzen aan het nieuwe altaar in het midden van het universum, en meteen daar rond te vragen over de gevaren en het mogelijke leren van magie... dat zou een relatief veilige manier moeten zijn om magie te leren... en misschien zien de voorouders je niet op de vortex...
- Maar kun je jezelf over je oude gewoontes zetten op de vortex? Lukt het je om de rest van de Wana groepering over te halen je magie te laten studeren op de Vortex? Hoe gaat Wana hier op reageren? Veel spannender dan gelijk al magie te pakken, en je ontwijkt hiermee de "Utgardian die in het geheim magie geleerd heeft" cliché.

Je build heeft wat punten over om (mogelijk, laat het van je spel afhangen tijdens de LARP zelf!) in 1 of 2 jaar level 1 magie te leren op de Vortex, maar verder zou ik hem veranderen in een fighter build.

Wat denk je? Vind je bovenstaande beter of kun je je daar juist helemaal niet in vinden? Of heb je zelf nog een andere oplossing?
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
User avatar
Midgard DM
Game Master
 
Posts: 4191
Joined: Fri Feb 22, 2008 1:00 am


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Tom-spriet » Fri Feb 04, 2011 1:01 am

Je bent een Utgardiaan met Primordial magie. Highly doubtfull, de kans dat alle 5 de spark hebben is astronomisch klein. Level 2 magie is al volledig out of the question op je 20ste als je alles op jezelf hebt moeten leren van gestolen teksten en dergelijke.
ja je hebt gelijk zeker als je kijkt naar elementair maar ik kon ook niet echt verzinnen hoe een utgardian troll zich anders magie kon aanleren.
Maar kun je jezelf over je oude gewoontes zetten op de vortex? Lukt het je om de rest van de Wana groepering over te halen je magie te laten studeren op de Vortex? Hoe gaat Wana hier op reageren? Veel spannender dan gelijk al magie te pakken, en je ontwijkt hiermee de "Utgardian die in het geheim magie geleerd heeft" clicJe build heeft wat punten over om (mogelijk, laat het van je spel afhangen tijdens de LARP zelf!) in 1 of 2 jaar level 1 magie te leren op de Vortex, maar verder zou ik hem veranderen in een fighter build.
hé.

klopt maar leren op va duurt een event lang. shammy mijn langst levende karakter so far heeft het een sum en bijna een moots vol gehouden. ik vindt een 1 a 2 jaren plan te lang ik heb vaak plannen met karakters maar ze sterven veel eerder dan gepland en dan vindt ik het zonde van mijn spel/punten.

na goed mijn plan b was een soort skytzo spirit medium dat door veel alcohol en plataardige drugs en of giftige planten. een letterlijke open mind heeft en dus door iedere geest kan worden beinvloed op welke manier dan ook.
een soort gelijke build met als verschil 1 graads spirit magie
en 3 ritual points. ik kijk nog een keer goed naar je feedback maar dit is de reactie nu even snel.
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
User avatar
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon
 
Posts: 601
Joined: Sun Mar 01, 2009 10:44 pm
Location: Rotterdam


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Midgard DM » Fri Feb 04, 2011 11:47 am

ik vindt een 1 a 2 jaren plan te lang ik heb vaak plannen met karakters maar ze sterven veel eerder dan gepland en dan vindt ik het zonde van mijn spel/punten.


Tja, dat maakt het extra spannend. Heb je een keertje een echt doel waar je moeite in kunt gaan steken om het te halen (en zo moeilijk is het nu ook weer niet om een personage levend te houden. ;)

na goed mijn plan b was een soort skytzo spirit medium dat door veel alcohol en plataardige drugs en of giftige planten. een letterlijke open mind heeft en dus door iedere geest kan worden beinvloed op welke manier dan ook.
een soort gelijke build met als verschil 1 graads spirit magie
en 3 ritual points.


Klinkt veel beter. :)
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
User avatar
Midgard DM
Game Master
 
Posts: 4191
Joined: Fri Feb 22, 2008 1:00 am


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby blazingeclipse » Fri Feb 04, 2011 8:19 pm

Met een leermeester is magie vrij snel te leren hoor, helemaal als je wat punten achterhoud. Verder zou je natuurlijk ook 1 puntje -elemental- ritual magic kunnen pakken.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod
 
Posts: 2043
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:14 pm


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Tom-spriet » Thu Apr 21, 2011 6:32 pm

edit en net op tijd oor de moots hoop ik
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
User avatar
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon
 
Posts: 601
Joined: Sun Mar 01, 2009 10:44 pm
Location: Rotterdam


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Wilco » Fri Apr 22, 2011 1:51 am

Hoi Tom, ik vrees dat er niet veel Ogres op de Moots gaan zijn. Ik kan niet vanwege familie ding, Arjen heeft z'n pak niet af, Davi heeft geen geld, Hans wil ook gaan monsteren. Dus ik denk dat we de Ogres pas weer op volle kracht gaan zien tijdens de sum. Zie je graag daar. Have fun!
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
User avatar
Wilco
Lore Master
 
Posts: 2397
Joined: Sun Mar 02, 2008 1:00 am


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Tom-spriet » Fri Apr 22, 2011 9:54 am

right ok in dat geval kan ik alleen maar blufenndat er eenn horde gekke ogres komen die de boel op stelte zetten:P
arjen heeft zijn pak niet af? een ogre is een figuur met hoorn of baard of een super bulky postuur of 2 van deze. arjen laat je baard staan neem een huid of 2 en heb je die niet dan heb ik die wl neem een random broek en tuniek en nog wat random niet bijelkaar passende panser onderdelen tada 1 ogre voor meneer
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
User avatar
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon
 
Posts: 601
Joined: Sun Mar 01, 2009 10:44 pm
Location: Rotterdam


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby nallath » Fri Apr 22, 2011 1:56 pm

Mischien heeft ie gewoon een standaard die hij halen wil?
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod
 
Posts: 1927
Joined: Sun Apr 27, 2008 12:00 am
Location: Onder je bed!


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby blazingeclipse » Sat Apr 23, 2011 1:37 pm

Image

is gave goblin. Random stukken gear, minder gave goblin
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod
 
Posts: 2043
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:14 pm


Re: Troll voor de ogre groep(met een lore suggestie)

Postby Tom-spriet » Sat Apr 23, 2011 5:57 pm

point taken
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
User avatar
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon
 
Posts: 601
Joined: Sun Mar 01, 2009 10:44 pm
Location: Rotterdam


Return to Board index

Return to Character creation



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest