Go to footer

Bart de ogre

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

Bart de ogre

Postby Vossio » Tue Sep 06, 2011 7:24 pm

Plan voor Bart de ogre, mijn eerste character via heimr

~De ongewone naam "Bart" uitgelegd IC~

random persoon: Waarom heet je Bart? Dat is toch geen ogre naam?

Bart: Zag man met trom-ding. Hij zei hij Bart, want hij heeft trommel. Ik wil trom-ding. Klappie-klappie. Nu ik trom-ding, dus ik denk nu ik Bart ofzo.

eerst stats voor vortex-inschrijving:
2x levenskracht om de lompheid van een ogre te krijgen, 10 punten
ambidex en eenhandige wapens, om met twee bijlen te kunnen matten, 3 punten
lichte bepantsering, voor meer hitpoints en omdat er toch al genoeg meuk aan de outfit hangt om dit te mogen hebben. 2 punten

totaal = 15 punten

Bart is geboren in gevangenschap bij de elven, of heel jong gevangengenomen, dat weet hij niet meer. bart was de enige ogre bij de elven. Zijn moeder kan hij zich ook niet herinneren. Omdat Bart erg ongelukkig was als elf-slaaf, heeft hij altijd veel gechreeuwd. De gemiddelde elf vindt alle mensen-muziek toch onbeschaafde herrie en ze hebben hem "Bart" genoemd, naar de zingende mensen die rondtrekken. (Volgens de elven maken deze ook herrie).
Onlangs is zag Bart een portaal en puur uit nieuwsgierigheid is hij erin gestapt. Vervolgens kwam Bart uit op de Vortex. Bart is uitzinnig dat hij vrij van zijn elven-meesters is, maar is ergens wel bang dat ze hem zullen komen zoeken. Hij heeft een mens neergeslagen en zijn trom-ding gejat, want het maakt herrie, dus wilde Bart het hebben. Ook de twee wapens van dit mens zijn nu van Bart.
Als de elven in de minderheid zijn, wil Bart ze graag pletten, één op één gaat hij ze liever uit de weg, daar de angst voor zijn meesters er diep in zit.
Bart weet niets af van andere ogres. Hij is opgegroeid als (draag)slaaf en weet niet dat er vrije ogres bestaan. Een godsdienst heeft hij niet. In eerste instantie weet hij dan ook niet dat hij überhaupt een ogre is. De elven noemden hem altijd "slaaf" of "hond".

Bart is een (a)muzikale ogre die vooral veel schreeuwt terwijl hij op zijn trom-ding mept. (verbouwde tamboerijn met vaag motief. IC gejat van een troubadour, dus kan iets uit stijl zijn). Bart wil zien of er nog meer herrie-dingen zijn
en of er nog nieuwe soorten vlees te vinden zijn. Wellicht dat trom-ding ook nuttig kan zijn bij rituelen. In de toekomst wil ik, als Bart een event overleeft, Bart voorzien van een drankverslaving, uitgespeeld middels een lomp vat op de rug waar constant uit gezopen wordt.
Last edited by Vossio on Wed Sep 07, 2011 12:59 pm, edited 1 time in total.
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Re: Bart de ogre

Postby Wilco » Wed Sep 07, 2011 11:43 am

Ziet er leuk uit! Heb nog een paar opmerkingen:
- Tenzij je aan het Front van de oorlog zit, wat niet heel waarschijnlijk is, heb je in je jeugd geen elven gezien. Ogres en Elven leven niet samen. De enige keer dat je d'r iets mee te maken krijgt is als je hen plat aan het stampen bent, zij jou, of vlak voordat ze als maaltijd gebruikt worden.
- Ik denk niet dat je Ogres echt intimideert door veel herrie te maken. Ogres zijn praktisch, dus als jij te veel herrie maakt naar hun zin pakken ze je trommeltje af en slaan ze die naar de klote. En als dat niet helpt gaan ze je tong d'r uithalen. Da's misschien iets om rekening mee te houden, want het zal op de vortex niet heel anders gaan.
- Waarom zouden de sjamaan van je tribe je niet d'r uit flikkeren wanneer jij besluit met een mensennaam rond te lopen? Zoiets zou de stand van je tribe nml beschadigen, evenals je eigen status in je tribe.

Ik heb misschien ook wel een leuke oplossing voor je. Je zou een Ogre kunnen spelen die is opgevoed als slaaf van Elven. In een oorlog een behoorlijke tijd geleden hebben Elven het Ogre ras als slaven genomen. Ogres hebben zich inmiddels vrijgevochten, maar er zijn nog wel een flink aantal Ogre slaven in Asgard. Je herrie strategie zou best aardig werken kan ik me zo voorstellen, in verzet tegen je meesters. En je naam zou ik in dat geval ook echt heel gaaf vinden - dat er zo'n elf is geweest die de distinctie tussen mensen en ogres niet zo interesseert en je daarom een mensen naam heeft gegeven.

Wat mij betreft zou dat herrie ogre ding ook best in de lore mogen als het soort gedrag dat ogres vertonen in gevangenschap.
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby Vossio » Wed Sep 07, 2011 12:40 pm

klink goed. Ik ben natuurlijk nog wat nieuw in de ogre-stuff, maar ik doe mijn best! Een ogre die in gevangenschap zijn ongenoegen duidelijk maakt door te schreeuwen, lijkt me goed. Kan ik ook gelijk een hekel aan elven hebben. Mij laatste larp-poppetje had een hekel aan goblins, hetgeen me uiteindelijk de kop heeft gekost, maar goed.

Bart de ontsnapte elven-slaaf. Portal ingesprongen om vrij te zijn. Uitgekomen op de Vortex. Erg blij, maar vooralsnog beetje bangig voor elven, wel neiging tot platslaan als ze in de minderheid zijn.
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby Vossio » Wed Sep 07, 2011 1:01 pm

zo, eerste post geüpdate, feedback!
Lijkt me wel grappig om in eerste instantie niet te weten wat ogres zijn, wat Wana is. Ik RP wel mijn weg naar de ogres bij vuur (denk ik). Als het anders loopt met het spel, wie weet waar ik uitkom!
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby Midgard DM » Thu Sep 08, 2011 12:43 am

eerst stats voor vortex-inschrijving:
2x levenskracht om de lompheid van een ogre te krijgen, 10 punten
ambidex en eenhandige wapens, om met twee bijlen te kunnen matten, 3 punten
lichte bepantsering, voor meer hitpoints en omdat er toch al genoeg meuk aan de outfit hangt om dit te mogen hebben. 2 punten

Vette build. Lekker simpel.

random persoon: Waarom heet je Bart? Dat is toch geen ogre naam?

Bart: Zag man met trom-ding. Hij zei hij Bart, want hij heeft trommel. Ik wil trom-ding. Klappie-klappie. Nu ik trom-ding, dus ik denk nu ik Bart ofzo.

In mijn ogen. (oren?) is het ook geen Midgardian naam. Hij klinkt gewoon veel te modern. Is er een reden waarom je zo aan die naam vast wilt houden in plaats van een Ogre of Middeleeuwse naam te kiezen?

Bart is geboren in gevangenschap bij de elven, of heel jong gevangengenomen, dat weet hij niet meer. bart was de enige ogre bij de elven.

De enige ogre waar hij zelf van weet neem ik aan? ;)

Zijn moeder kan hij zich ook niet herinneren. Omdat Bart erg ongelukkig was als elf-slaaf, heeft hij altijd veel gechreeuwd. De gemiddelde elf vindt alle mensen-muziek toch onbeschaafde herrie en ze hebben hem "Bart" genoemd, naar de zingende mensen die rondtrekken. (Volgens de elven maken deze ook herrie).

Hebben de elven hem nu zijn Midgardian naam gegeven of heeft hij die zichzelf gegeven nadat hij de trommel gejat heeft?
Verder lijkt het me vreemd dat de Asgardian hem herrie laten maken en hun bijzijn. Waarom hem niet de mond snoeren?
Je verhaal vertelt verder niet hoe je Ogre aan de Asgardians ontsnapt is en in Midgard terecht gekomen is. (Het portaal staat in Midgard).

Wat mij betreft zou dat herrie ogre ding ook best in de lore mogen als het soort gedrag dat ogres vertonen in gevangenschap.

Lijkt me wel. Uit frustratie in hun cellen enzo. Maar niet als de meesters er in de buurt zijn, want dan gaat de zweep er over en de tongen er uit. (tenzij je Ogre alleen maar zware shit moet slepen in de mijnen ofzo. Dan mag hij schreeuwen en stampen wat hij wilt... zolang hij maar doorloopt).

Onlangs is zag Bart een portaal en puur uit nieuwsgierigheid is hij erin gestapt. Vervolgens kwam Bart uit op de Vortex.

"Het portaal toevallig zien en vervolgens er doorheen lopen uit nieuwsgierigheid" is een beetje vreemde reden. Er staan wachters bij het portaal en er staat een houten palissade omheen. Die wachters laten je er wel gewoon doorheen hoor, ze stellen niet eens vragen aan je. Dus het kan wel. Maar ik zou hier wat leukers van maken, en je een doel geven op de Vortex naast "je bent nieuwschierig."

Hij is opgegroeid als (draag)slaaf en weet niet dat er vrije ogres bestaan. Een godsdienst heeft hij niet. In eerste instantie weet hij dan ook niet dat hij überhaupt een ogre is. De elven noemden hem altijd "slaaf" of "hond".

Klinkt goed!

Try this:

==================================

Geboren in gevangenschap heeft deze Ogre slaaf nooit andere Ogres gekend. Zijn moeder en hij zijn gescheiden op te vroege leeftijd. Gefrustreerd maar onderdanig maakte deze Ogre zijn eerste levensjaren door.

Verkocht aan een rijke Asgardian worker caste familie, komt de Ogre uiteindelijk in een mijn terecht waar hij in opgroeit. Het zware mijnwerk zorgt er voor dat de Ogre zich goed fysiek ontwikkeld.

Na een harde dag in de mijn gewerkt te hebben, naast de reguliere mijnwerkers wordt de Ogre aan kettingen naar zijn slaapplek geleid. Echter als ze bovengronds aankomen zien ze de afgelegen vertrekken van de familie waar hij voor werkt in brand staan. De mijn en de paar omringende gebouwen zijn overdag aanvallen door een Utgardian warparty.

De reguliere mijnwerkers willen zich snel terugtrekken binnen de mijn maar worden ge-ambushed door de warparty die ze op aan het wachten waren. Hoewel de Ogre eerst flink bang is voor de aanvallers (hij heeft ook nooit orcs gezien) heeft hij na enkele seconden door dat de orcs alleen de elven aanvallen. Hij ziet zijn kans schoon en ramt zich een weg door de orcs, pakt de wapens op van een gevallen orc en vlucht zuidwaards de bossen in.

Je dwaalt rond en komt uiteindelijk een groep Midgardian reizigers tegen op de long ear road. Die proberen je wat te kalmeren en de trommelaar zit hier ook tussen. Je bent echter erg angstig en jumpy en nadat men zich voorgesteld heeft proberen de reizigers je met zoete woordjes te kalmer en mee te nemen (lees: weer gevangen te nemen) om je uiteindelijk weer aan de Asgardians te geven. Je hebt dit echter door en ramt de trommelaar dood. De rest vlucht de weg af en jij grijpt zijn trommel en daarmee dus zijn "naam" in jou ogen.

De ogre leeft enkele dagen van het wild en verhongerd bijna maar komt uiteindelijk aan in een gnome dorp in het noord-westen van Midgard. Een aardige gnome familie die het niet zo hebben op slavernij verzorgt zijn wonden, en geeft hem te eten, ook breken ze zijn kettingen los en leggen je uit dat er meer Ogres zijn zoals Jij. Ze zegen dat als je geduldig bent dat er dan wel een Utgardian war party met Ogres langs zal komen om je naar Utgard mee te nemen waar er een boel van jou soort zijn. (waarom doet me dit denken aan platvoetje. ;))

Maar jij bent ongeduldig en wilt de Ogres NU zien! Dus leggen ze je uit de ze verhalen gehoord hebben van Ogres die om de zoveel tijd naar de Vortex gaan. Ze leggen je uit waar het portaal is en jij zoekt dit portaal op. Je moet hier en daar de weg vragen, maar bijna iedereen schijnt te weten waar dit beroemde portaal is, dus het is makkelijk gevonden. Je vind het portaal in een palissade van hout, negeert de twee wachters die je vreemd aankijken, stapt naar binnen, op zoek naar anderen van jou soort.

Op de Vortex is het stil en leeg. Je bent daar al een paar dagen en weet niet hoe je terug moet. Ook hier leef je van het wild, maar nu je gezond bent en geen kettingen meer aan je hebt hangen kun je af en toe wel eens een konijn of ander vreemd wezen vangen.

Na een paar dagen wachten vloeit de Vortex ineens vol met allerlei rare wezens. De Moots II is begonnen! Zal je anderen van jou ras vinden? Zullen ze je accepteren in hun midden?

==================================

Bovenstaande kun je natuurlijk ook allemaal negeren en alsnog zelf iets verzinnen. ;) Of het aanpassen aan je eigen voorkeuren.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Vossio » Thu Sep 08, 2011 7:53 am

goed, ik heb wat meer inleeswerk te doen, maar hartelijk dank voor de respons. Ik ga vandaag nog ergens aan de slag om mijn background beter op Heimr aan te passen. Ik heb wel door de lore-sectie zitten bladeren en lezen, maar merk dat ik gewoon nog niet zo veel van deze wereld weet.

Bart is natuurlijk geen naam, maar een verkeerd begrepen benoeming van het beroep bard, als in middeleeuwse troubadour. Ik wil ook best een andere, beter in de lore passende naam kiezen, maar de verbastering en de Babylonische verwarring leek me juist wel geinig. De ogre heeft in gevangenschap nooit een naam gehad, de elven vonden hem dat niet waard en hij adopteert daarom deze "naam".
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby Midgard DM » Thu Sep 08, 2011 12:38 pm

goed, ik heb wat meer inleeswerk te doen, maar hartelijk dank voor de respons. Ik ga vandaag nog ergens aan de slag om mijn background beter op Heimr aan te passen. Ik heb wel door de lore-sectie zitten bladeren en lezen, maar merk dat ik gewoon nog niet zo veel van deze wereld weet.

Het is niet nodig om veel lore te lezen als je het niet wilt. (maar ik zou het zeker aanraden!)

Je kunt ook gewoon simpel dit doet:
- Ogre vecht in zijn tribe tegen wat mensen en steelt een trommel
- Ogre hoort van Ogre groep op de Vortex en wil zijn steentje bijdragen aan de vereering van Wana, de eerste Ogre, op de "belangrijkste plek die bestaat.".
- Verzin nog een leuk persoonlijk doel.
- Klaar. :)

Bart is natuurlijk geen naam, maar een verkeerd begrepen benoeming van het beroep bard, als in middeleeuwse troubadour. Ik wil ook best een andere, beter in de lore passende naam kiezen, maar de verbastering en de Babylonische verwarring leek me juist wel geinig.

Ah. Op die fiets. Dat had ik niet door. Dan kan het natuurlijk wel, hoewel ik niet heel je character achtergrond zou baseren op het verkrijgen van een grappige naam waar mensen misschien 2 seconden om gniffelen, en dan weer verder spelen. ;)
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Vossio » Thu Sep 08, 2011 3:18 pm

ik vind de voormalig slaaf wel grappig om te spelen. Plaatsnamen etc zeggen mij natuurlijk niets, ik ben gewoon domme werkkracht. Ik zal me eens verdiepen in heimr-elven om een goed beeld te krijgen van deze lui. Wellicht is het wel grappig als ik, in eerste instantie, geheel naamloos door het leven ga. Wellicht is er tijdens het spel een "naam-ritueel" te houden tezamen met een verlaat inweidingsritueel. Biedt gelijk mooi spel.
Optie 2: De 11-en noemden mij altijd "ogre" dus ik denk in het begin dat dat mijn naam is.

oh, en lore lezen = fun. Geweldig hoeveel er uitgewerkt is!
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby Tom-spriet » Fri Sep 09, 2011 3:35 pm

iedereen zal je ogre noemen ze weten vaak niet eens dat we namen hebben het is vaak heey ogre's vijanden lets rumble of yo ogre's we hebben hier iemand die we de doodstraf heeft gekregen go fix that
Keizer van alle elementen, hoofd ritualist van Phoenix en meer...
Tom-spriet
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Vossio » Fri Sep 09, 2011 4:05 pm

Maar ogreling gebruiken ze/we toch wel de namen?
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby Snacky » Mon Sep 19, 2011 2:16 pm

soms wel, meestal krijgen we van elkaar ooknog een bijnaam, dat is de naam die dan gebruikt wordt.
She's too small to be a meal.. she's more like a.. snack! *Lindy*
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Vossio » Mon Sep 19, 2011 3:24 pm

Dan zal mijn bijnaam wel mijn hoofdnaam worden. Eerst maar eens kijken of de ogres mij wel accepteren, aangezien ik niets van ogregebruiken afweet. Eerst maar eens kijken of ik überhaupt de andere ogres vind, of dat ik voor die tijd al platgemept ben.
Mocht mijn ogre langer leven, idee om de trommel magisch te maken in een ritueel, zodanig dat elven (en alleen elven!) hoofdpijn krijgen van het geluid en/of misselijk worden van het geluid. (Ik denk dat er genoeg mensen hoofdpijn van gaan krijgen, ook OC)
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby Snacky » Mon Sep 19, 2011 4:19 pm

De ogres vinden is niet zo moeilijk, ze maken vaak zoveel herrie dat het moeilijker is om ze NIET te vinden :p
zolang je een hekel hebt aan elfen en niets stoms zegt over Wana is het niet zo moeilijk om door de ogres geaccepteerd te worden, let alleen op dat als ze je saai vinden je misschien geofferd wordt :p
She's too small to be a meal.. she's more like a.. snack! *Lindy*
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Return to Board index

Return to Character creation