Go to footer

Jyhdah de ogre

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

Jyhdah de ogre

Postby Snacky » Tue Sep 20, 2011 9:22 pm

Jyhdah werd geboren in de vugash stam, net als Ognag. Deze nomadische stam uit de needle dessert bestond uit zowel ogres als orcs.
Jyhdah heet zo omdat niemand de moeite had genomen haar een naam te geven. Als ze nodig was riep iemand hey, jij daar! Waardoor ze is gaan geloven dat het Jyhdah is.

Jyhdah is een jonge ogre van net 17 die al vanaf haar geboorte een maatje kleiner is dan alle andere ogres. Tegen alle verwachtingen in heeft zijn het initiatie ritueel overleefd en maakt haar lengte goed met snelheid, kracht en strategie.
Ze is nog steeds niet zo groot en wordt dus vaak gezien als een onderdeurtje door de andere ogres. Jyhdah is een fel ogertje dat hard haar best om daar verandering in te brengen en erkenning te krijgen als volwaardig lid van de stam.

Jyhdah is een van de sjamanen van de stam. Zij is nog in opleiding maar heeft het handelen met andere stammen en het maken van dessert water al onder de knie. Het leggen van verbandjes en alternatief genezen had ze echter nooit gemeesterd, De stam trok naar Asgard voordat ze haar opleiding af kon maken.

Jyhdah traint al vanaf dat ze kan lopen met de kookwijven. Zij hebben haar geleerd om de grote houten knots die ze bij zich draagt te gebruiken als een gevaarlijk moordwapen

Toen de stam in Asgard ongeveer een maand gevochten had kreeg Ognag, een mede oplap ogre met schild er genoeg van. Jyhdah horde hem in zichzelf vloeken over de eentonigheid van het slopen van elven. Jyhdah wist dat Ognag al een tijdje stond te popelen om met ogres uit de verhalen naar de Vortex te gaan.

Op een dag was Ognag verdwenen, Jyhdah wist zeker dat hij richting het portaal ging en besloot de achtervolging in te zetten, ze volgde hem tot aan het portaal maar ging niet naar binnen.

4 dagen later kwam Ognag eindelijk weer naar buiten. Hij zag Jyhdah en samen overleefden zij in de wildernis. Ognag vertelde Jyhdah verhalen over de Vortex en de andere ogres die hij daar had ontmoet. Hij vertelde haar over alles wat ze daar hadden gedaan en leerde haar de basis van EHBG.
Toen de volgende bijeenkomst op de vortex was belsoot Jyhdah met Ognag mee te gaan...

Skils:
Kleine Wapens (0 punten)
Eénhandige Wapens (1 punt)
Tweehandige Wapens (2 punten)
Lichte Bepantsering (2 punten)
EHBG (3 punten)
Levenskracht (5 punten)
Kennis van Kruiden (2 punten)
Last edited by Snacky on Fri Sep 23, 2011 2:02 pm, edited 1 time in total.
She's too small to be a meal.. she's more like a.. snack! *Lindy*
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Re: Jyhdah de ogre

Postby Wilco » Wed Sep 21, 2011 9:03 pm

gaaf, goedgekeurd
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby Midgard DM » Fri Sep 23, 2011 2:00 pm

Kleine nitpick: Het portaal is altijd open.

Vervang het met:

Toen de volgende bijeenkomst op de vortex was belsoot Jyhdah met Ognag mee te gaan.

Verder, gaaf en goedgekeurd.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Snacky » Fri Sep 23, 2011 2:02 pm

ahh thank you, wist niet zeker of het ten alle tijden open was of niet. :)
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Snacky » Mon Oct 03, 2011 9:13 am

Iemand nog tips om dit karakter op te leuken? of waar ik goedkope, kleine hoorns kan krijgen? (met korte levertijd)
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby nallath » Mon Oct 03, 2011 12:29 pm

Op de moots zelf?
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby blazingeclipse » Mon Oct 03, 2011 12:33 pm

Gewoon een baard laten staan.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Snacky » Mon Oct 03, 2011 2:13 pm

blazingeclipse wrote:Gewoon een baard laten staan.

uhm.... :? dat wordt wat lastig XD
tja t liefst voor de moots zodat ik zeker weet dat ik wat heb en zo nodig nog enige aanpassingen kan maken..
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Izual » Mon Oct 03, 2011 2:29 pm

Subcultures in utrecht.
De fopshop? (die hier heeft een erg groot aanbod)
En eeeerh de slager voor botten?
=< Izual the drifter >=
=< One well placed blow is better than a thousand tiny cuts >=
=< Apparantly a Demon>=
=< The Scarred Shadow of Faction Phoenix >=
Izual
Heimr Immortal
Heimr Immortal

Postby Copperarm » Mon Oct 03, 2011 2:41 pm

Ik zal even kijken misschien heb ik nog wel hoorns liggen die je kunt lenen, verder bruine schmink en bont aan je pak.
Copperarm
Event Master

Postby Snacky » Mon Oct 03, 2011 3:19 pm

De plaatselijke fopshop is net gesloten wegens faillisement en de eerstvolgende is zo populair dat de prijzen flink gestegen zijn :(

Heb jij kleine hoorns dan Roos? dat zou ook echt top zijn als ik die mocht lenen!
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Copperarm » Mon Oct 03, 2011 8:20 pm

Ik kijk straks eventjes :)
Copperarm
Event Master

Postby Midgard DM » Mon Oct 03, 2011 8:25 pm

Iemand nog tips om dit karakter op te leuken?

Jazeker.

Jyhdah is een van de sjamanen van de stam. Zij is nog in opleiding...

Een shamaan die haar opleiding nooit afgemaakt heeft bied vele mogelijkheden.
Sorry voor de lengte. Ik had er lol mee. :D

Gameplay pillaar:
- Je hebt onmiddellijk een natuurlijk persoonlijk doel: Het afmaken van je opleiding. De Vortex is daar een perfecte plek voor. En de andere Ogres perfecte leermeesters (als ze al hoog genoeg in de ritualisten gilde zitten om leermeester te kunnen zijn), en anders zul je daar een leermeester moeten vinden. De andere Ogres kunnen je er vast eentje wijzen.
- Spring in op kansen om jezelf te bewijzen (lees: gevechten en conflicten). Dit zal je sociaal versterken en je kans op een leermeester vinden vergroten. Pas op, want hiermee maak je natuurlijk ook vijanden. Dat is niet erg voor de story pillaar, maar wees je er bewust van.

Drama/story pillaar:
- Je kleine gestalte zal een constante barrière vormen voor het geaccepteerd worden door de groep Ogres. De Vortexianen zullen hier echter geen probleem mee hebben. Dit zal je initieel misschien ietswat verdrukken naar de Vortexianen (die misschien (nog) niet de bias hebben tegenover ogres die de Heimr rassen hebben tegen Ogres). Echter je zult er al gauw achter komen dat hoewel jou dealings met andere rassen wat makkelijker gaan, je je toch uiteindelijk het meest op je gemak voelt als je juist uitgedaagd wordt door de groep, en stiekem vind je de andere rassen maar soft in de manier waarop ze je gedragen... maar het is soms wel ff lekker om de druk te ontvluchten.
- Bovenstaande maakt jou een uitermate goede "diplomaat" tussen de Ogre groep en andere speler groepen. Misschien kun jij je het je veroorloven om je te wringen in de "praatrol" van de groep en het eerste "aanspreekpunt" voor andere spelers als ze iets nodig hebben van de Ogres. Deze rol bereid jou ook zeer goed voor op jou rol als Shamaan. Want een Shamaan is niks anders dan een diplomaat (en soms een beetje een tiran, of slaaf, liggende aan je overwicht) van de spirits. Jij regelt het gesprek tussen de spirits en de tribe.

Immersion pillaar:
- Besef je goed hoe het werkt. Om met de spirits te communiceren moet je in een soort trance of ritueel bevinden en een gedeelte van je bewustzijnde in de spirit world brengen. Dit kun jij niet. Je bent slechts een shamaan in opleiding en hoewel je dit waarschijnlijk wel ervaren hebt (onder begeleiding van een oudere shamaan in het begin van je opleiding) hebt je niet de ervaring (lees: ritueele punten) om dit uit jezelf te doen. Je bent waarschijnlijk verslaafd aan en nieuwschiering naar deze ervaring aangezien deze craving niet aan voldaan is de laatste paar jaren (je opleiding is immers stopgezet.)
- Nog erger; je bent waarschijnlijk tijdens de opleiding vriendschappelijke (en minder vriendschappelijke) relaties aangegaan met de spirits op Heimr. Toen je opleiding onderbroken werd ben je ruw weggetrokken uit deze prille vriendschappen waar je zo hard aan gewerkt hebt. Je had ongetwijfeld een lievelingsspirit. Misschien had je zelfs al een totum spirit gevonden om jou te dienen/als jou partner te fungeren in de eternal grey (een andere naam voor de wereld waar de spirits in zitten). Je zult waarschijnlijk hunkeren naar contact met deze spirits... maar zullen ze je nog herrineren? En zullen ze je afwezigheid vergeven? Spirits zijn vreemde en alien wezens... hun reactie zou wel eens onverwacht en naar kunnen zijn.

Bovenstaande zijn geen nieuwe concepten voor je personage en je hoeft ze niet in je achtergrond te verwerken/te veranderen. Het zijn simpelweg uitdiepingen van je sterke concept "Small stunded-shaman ogress" en projecties van waar ik verwacht dat het spel met jou personage heen zou leiden als je de achtergrond en lore volgt.

Het hoeft natuurlijk niet zo te lopen, en als je iets uit mijn advies niet leuk lijkt, negeer/verander het dan zou ik zeggen. :) Als de situatie om iets anders smeekt kun je het ook anders invullen natuurlijk.

Ik doe dit niet vaak (zo heel persoonlijk advies geven vanuit de lore) dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen. ;)
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Davy » Mon Oct 03, 2011 9:22 pm

haha, met jou toevoeging loopt ze de kans dat ik haar dingen wil gaan leren :P ook al kan ik dit (nog) niet.
Davy
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Snacky » Tue Oct 04, 2011 9:41 am

dat is echt awesome! thank you Brian, daar heb ik zeker wat aan! :D
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Next

Return to Board index