Go to footer

grismar

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

grismar

Postby grismar » Mon Oct 24, 2011 6:27 pm

naam : Grismar
ras : orc
leetijd : 32

Grismar is nog maar een jonge orc als hij wordt verslagen in een ritueel gevecht.
Hij wil zijn clan niet beschamen met zijn aanwezigheid en besluit die nacht nog te vertreken.
Hij leeft jaren in eenzaamheid en vervreemd langzaam van zijn oude clan gebruiken.
Grismar vult zijn dagen in de wildernis met trainen,jagen en zijn vechtkunsten verbeteren.
Soms stuit hij op een doorreizende vreemdeling die hij in een hinderlaag lokt ,zodoende wordt zijn uitrusting steeds beter.
Naarmate zijn uitrusting beter word worden zijn daden ook groter,zo nu en dan valt hij zelfs groepjes van twee drie redelijk gewapende vreemdelingen aan, als hij de eerste aan zijn zwaard spiest beginnen de twee andere in een taal te schreeuwen die Grismar niet verstaat maar het geschreew verstomd al snel naar gejammer en dan complete stilte.
Hij bekijkt zijn slachtoffers en verbaast zich over de vreemde bouw van hun lichaam, en huidskleur.
Alles wat hij kan gebruiken gaat mee de rest is voor de wolven.

Langzaam gaat de tijd als je maar alleen bent in de wildernis, en Grismar is al lang alleen.
De nu niet zo jonge orc wil zich gaan bewijzen.
Hij pakt zijn uitrusting bij elkaar en trekt naar de rand van de wildernis op zoek naar een waardige tegenstander.
Na wat nietszegende gevechten begint de hoop op een eervol gevecht te vervliegen.
Tot hij opeens over de heuvelrug een groep vreemd uitziende lieden ziet verschijnen, sommige anderhalve orc hoog een paar met indrukwekkende hoektanden.
Een vervaarlijk uitziend clubje.
Grismar hoopt op een glorijke overwining of op een eervolle dood.
En hij gaat ze met getrokken wapens tegenmoed...............

zoiets had ik in gedachten hoe het verder afloopt ligt een beetje aan of jullie mij in de groep toelaten.

wou graag met 1hander en schild vechten
heb een paar werpmessen aan mijn outfit hangen maar is meer voor de looks geen idee of ik sp moet toedelen dan?
zou die +1hp nemen en voor de rest a.u.b. een paar pointers
fight hard or die young
grismar
Welcomed on Heimr
Welcomed on Heimr

Re: grismar

Postby Wilco » Mon Oct 24, 2011 8:43 pm

Gaaf verhaal! I'm impressed, ziet er tot nu toe erg goed uit. Even een paar weetjes:

- Heimr is best een grote wereld ongeveer zo groot als Europa, bestaande uit drie rijken en nog wat kleinere zooi wat zich minder georganiseerd heeft. De drie rijken zijn Asgard, Midgard en Utgard.
- Orcs in Heimr wonen in Utgard (de meeste), dus jou dude waarschijnlijk ook.
- Ik neem even aan dat je mee naar de Vortex wilt gaan (da's de LARP waar momenteel alle Heimr spelers heen gaan). Dat is op een andere wereld, waar je alleen kunt komen door door een portaal te gaan (denk stargate). Er is één portaal in Heimr, dat is in Midgard, en een heel tering eind lopen vanaf Utgard.
- De enige groep van Heimr die momenteel naar de Vortex gaat zijn een stelletje Ogres. Die hebben geen stam waar ze allemaal vandaan komen en wonen wsl niet dicht in de buurt van elkaar, dus die reizen ook niet samen van en naar het portaal. Dus ze allemaal in Utgard tegen komen zal niet zo snel gebeuren.
- Er is ook geen wildernis in Midgard waar iemand die niet van de wild races is (Shanata, Fey) zomaar kan gaan wonen.

Ik heb nog ff geen idee hoe ik jou beschrijving van je character kan koppelen aan wat de Ogre groep momenteel doet. Ik zal er nog eens ff over nadenken, daar moet vast wel iets voor te vinden zijn. Als je wilt kunnen we ook best wel iets op het forum uitspelen.

Even een ander dingetje, ik weet niet of je al ooit een LARP wapen hebt gehanteerd, maar zo niet dan zou ik niet in je background zetten dat je makkelijk twee goed bewapende ogres aan kunt, want dat zal je anders flink tegen vallen :P. Heimr is best een nare en harde wereld. Wij hebben geen "helden" zoals je ze in veel verhalen leest, die overal bijzonder goed in zijn. Onze insteek is vooral dat de meeste personages zich maar met moeite drijvende kunnen houden, en dat speler personages over het algemeen een stelletje idioten zijn die hun kut leventje zat zijn en bijzare risico's gaan nemen in de hoop een beter leven te krijgen, zoals naar de Vortex gaan. (D'r zijn maar weinig Heimr spelers die meer dan een jaar op de Vortex overleven).
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby grismar » Mon Oct 24, 2011 9:10 pm

Dank je voor je reactie en advies
Die vreemdelingen waren in mijn gedachten spinsel eigenlijk asgardian scouts maar dat doet er niet toe na jou toelichting en mijn 0 ervaring met larp gevechten hehe.
Maar die groep ogres kan niet samen reizen naar het portaal voor wat meer veiligheid, aangezien ze normaal in utgard leven en helemaal naar midgard moeten?
Mijn fantasie was dus ff voor me uit gehold en me mijn eerste sure dead is een feit.
Ga wel wat anders verzinnen wat simpeler.
thx m8
fight hard or die young
grismar
Welcomed on Heimr
Welcomed on Heimr

Postby Midgard DM » Sat Oct 29, 2011 2:19 pm

Hey Grismar.

Ziet er uit als een goed begin! Zoals Wilco al zei, voor je eerste keer is dit impressive. Geen tot nauwelijks fancy, "Mary Sue" dingen. Je hebt nagedacht over je aansluiten met de groep en dus het eerste evenement.

Grismar is nog maar een jonge orc als hij wordt verslagen in een ritueel gevecht.
Hij wil zijn clan niet beschamen met zijn aanwezigheid en besluit die nacht nog te vertreken.

Das een nogal zware reactie. Orcs verliezen constant van dit soort gevechten. Ik zou zeggen dat een orc zo een gevecht wel ongeveer eens per maand heeft ofzo, en de helft zal hij verliezen, dus als ze dan elke keer beschaamd zouden vertrekken dan blijft er maar weinig van de tribe over. ;) (Wat wel beschamend genoeg zou zijn is als hij de regels breekt tijdens zo een gevecht! Of uit angst zijn wapen neergooit en in een hoekje gaat zitten janken.)

Het kan wel, als je wilt dat je personage clanloos is (waar ik geen goede reden voor zie, je achtergrond werkt ook als je een clan hebt); maar dan zou ik het aanpassen.

Je hebt een rivaal binnen de tribe. Een andere orc die jou echt niet mag, en jij haat hem ook. Na enkele keren elkaar de haren in gevlogen te zijn en bijna elkaar vermoord te hebben beseffen jullie dat je niet langer binnen een enkele tribe kunt leven. Hij daagt jou uit, of anderzom, en de verliezer moet de tribe verlaten. Je verliest.

Maar zelfs dan is het logischer om een andere tribe/clan op te zoeken, in plaats van op jezelf te gaan leven. Of om naar 1 van de grote Utgardian steden te gaan.

Soms stuit hij op een doorreizende vreemdeling die hij in een hinderlaag lokt ,zodoende wordt zijn uitrusting steeds beter.

Het zou wel heel stom zijn om alleen te reizen door Utgard. Het lijkt me realistischer als je je aansluit bij een klein groepje rovers dat moeite heeft om te overleven met jagen alleen en daarom andere Utgardians af en toe beroofd op de weg.

Naarmate zijn uitrusting beter word worden zijn daden ook groter,zo nu en dan valt hij zelfs groepjes van twee drie redelijk gewapende vreemdelingen aan, als hij de eerste aan zijn zwaard spiest beginnen de twee andere in een taal te schreeuwen die Grismar niet verstaat maar het geschreew verstomd al snel naar gejammer en dan complete stilte.

Asgardians? Grismar heeft wel degelijk gehoord van Asgardians in zijn jeugd. Waarschijnlijk heeft een oude orc Shamaan hem zelfs wel een afgesneden gezicht of een shrunken head van een Asgardian laten zien in zijn jeugd zodat hij ze kan herkennen.

Tot hij opeens over de heuvelrug een groep vreemd uitziende lieden ziet verschijnen, sommige anderhalve orc hoog een paar met indrukwekkende hoektanden.

Ogres herken je ook wel hoor.

Grismar hoopt op een glorijke overwining of op een eervolle dood.
En hij gaat ze met getrokken wapens tegenmoed...............

zoiets had ik in gedachten hoe het verder afloopt ligt een beetje aan of jullie mij in de groep toelaten.

Ha. Dit is wel grappig bedacht. Maar het gaat er op neer komen dat we voordat een evenement begint dit nog moeten gaan uitspelen (want evenementen spelen zich niet af op Heimr zoals Wilco al zei). Het gaat er waarschijnlijk ook op neerkomen dat je sterft. ;) Dat zou een beetje zonde zijn.

Ik geef gewoon graag raad over het schrijven van achtergronden in het algemeen, dus zie dit niet als harde kritiek maar als goedbedoeld advies wat je gewoon mag negeren als je dat wilt ;):

Wat ik zou aanraden is je achtergrond wat simpeler maken. En daarmee bedoel ik niet "minder complex" (want het is niet complex) maar met minder fluff er tussen door.

Neem nou die encounter met de Asgardian scouts. Waarom zit die er in? Er gebeurd niks wat je personage beïnvloed of anders over de wereld laat nadenken. Het is niet erg om dit soort details voor jezelf te bedenken "Ja, ik heb ooit tegen Asgardians gevochten. Ik heb ooit een Fae ontmoet en hem vermoord." maar meer dan dat heb je eigenlijk niet nodig.

De dingen die je nodig gaat hebben tijdens de larp zitten er vervolgens niet in. Wat is de persoonlijkheid van je orc? (En "battle-loving", "eervol" hoef je niet te noemen. Dat zijn alle orcs ;)) Waarom ben je naar de Vortex gekomen? Wat zijn je doelen in het leven? Wat zijn je wat meer korte-termijn doelen?

Ik en Roos ("Copperarm") beginnen net twee nieuwe Ogres en hebben rollen in gedachte waar we toevallig een orc voor nodig gaan hebben. We zouden het gaaf vinden om een keertje met je naar een snackbar te gaan ofzo om onze plannen uit te leggen en om te kijken of jij daar interesse in hebt, lijkt je dat wat? Het is een ietswat moeilijkere rol die wat durf vereist als nieuwe speler zijnde maar we verwachten dat je het wel aankunt.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby grismar » Sat Oct 29, 2011 4:16 pm

Lijkt me wel een goed idee kan ik mijn vragen direct stellen
enige nadeel ik woon in maastricht :o
Als ik nu een andere draft wil maken gewoon in dit topic?
fight hard or die young
grismar
Welcomed on Heimr
Welcomed on Heimr

Postby Midgard DM » Sat Oct 29, 2011 5:38 pm

Jah hoor. Post hier maar gewoon.

Maastricht is inderdaad wel een eindje. Ben je misschien toevallig in de buurt van het midden van Nederland een dezer weken? Anders kom ik wel een keertje in het weekend langs.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby cahira » Sat Oct 29, 2011 9:32 pm

Ik en Roos ("Copperarm") beginnen net twee nieuwe Ogres en hebben rollen in gedachte waar we toevallig een orc voor nodig gaan hebben.

Would you also consider a troll? As that is what seems to be what most here think would suit me .....? Sorry Grismar I do not mean to intrude on your posts,but I am new here to and am still finding my character.
cahira
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby grismar » Sun Oct 30, 2011 9:58 am

het zit zo ik ben stratenmaker dus voor mijn werk kom ik bijna nooit buiten zuid limburg.
maar het is misschien een idee voor een soort meeting op een centraal punt ,want ik zie dat cahira ook wel wat hulp zoekt
en misschien zijn er nog meer mensen?
kunnen er dan een dag van maken met een spar oefening voor de mensen die al ervaren zijn maar toch willen komen?

to cahira no prob :) looking forward to reading your first draft.
maybe i can get some pointers out of it
but its good to know im not the only new one
fight hard or die young
grismar
Welcomed on Heimr
Welcomed on Heimr

Postby Copperarm » Mon Oct 31, 2011 3:14 pm

cahira wrote:Ik en Roos ("Copperarm") beginnen net twee nieuwe Ogres en hebben rollen in gedachte waar we toevallig een orc voor nodig gaan hebben.

Would you also consider a troll? As that is what seems to be what most here think would suit me .....? Sorry Grismar I do not mean to intrude on your posts,but I am new here to and am still finding my character.

Sure! Just tag along and we will all enter the game together. It'll be fine! Just keep in mind we do have a certain way we believe the game should be played (nothing weird or anything). The good thing about these characters is going to be that you can just play them to find out what your play style is. If you guys can PM me your email adress we will explain our concept and you can find a way to fit in there. :)
Copperarm
Event Master

Postby cahira » Mon Oct 31, 2011 3:18 pm

My first effort was CRAP and so very wrong. Have to start over with absalotly no idea how.
cahira
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby Copperarm » Mon Oct 31, 2011 3:19 pm

You want to play a troll that wants to prove herself right?
Copperarm
Event Master

Postby cahira » Mon Oct 31, 2011 3:20 pm

Yes.
cahira
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby Copperarm » Mon Oct 31, 2011 3:24 pm

Check your PM!

And Grismar success with your next draft if you need help just ask!
Copperarm
Event Master

Postby grismar » Mon Oct 31, 2011 11:33 pm

naam : grismar
ras : orc
leeftijd : 32
religie :Wana
geslacht :man

Grismar leeft in de needle dessert met de..... clan?
Het is een armoedig bestaan ze leven van de jacht en handel.
grismar is een leerlooier hij maakt fraaie dingen en verkoopt zijn handelswaar.
Maar dat is niet het leven dat Grismar voor zijn eigen ziet , hij wil niet leven om te werken hij wil meer.
hij wil gemakkelijk geld, geen arbeid.
Grismar is een sluwe berekende orc.
Hij is niet erg spraakzaam, maar kan dingen naar zijn hand zetten met maar een paar woorden.
Daarom vinden de meeste van zijn clan hem maar vreemd.
Maar er zijn dingen die hem bezig houden die ze niet zouden snappen.
Hij vereerd Wana.
Grismar houd van deze duistere en brute religie.
De eerste keer dat hij een ritueel voor Wana zag is hem altijd bij gebleven.
Het bloed het gekerm het ging hem door merg en been ,maar hij kon niet weglopen bij het schouwspel.
Na enkele bloedoffers van het mindere soort wil hij Wana nu wel eens eer aan doen, en een heftig en waardig ritueel bijwonen.
Er gaan verhalen in het rond van een groep die Wana vereren op de vortex,
en ook dat je er snel rijk kan worden.
Grismar besluit zijn toekomst zelf te maken en hij vertrekt naar het portaal.

1handig wapen 1pt
schild 2pt
licht armor 2pt waarom is dit het duurst en brengt het het minst op? 2pt tegen 1 bpt
werpwapens 1pt heb deze aan mijn gear hangen meer deko moet ik dan punten toewijzen?
levenskracht 5pt als ik die werpwapens niet had zou ik deze 2 keer doen
fight hard or die young
grismar
Welcomed on Heimr
Welcomed on Heimr

Postby Midgard DM » Mon Oct 31, 2011 11:45 pm

Simpel! Gaaf! Goedgekeurd! (tenzij 1 van de andere DM's nog wat te mierenneuken heeft).

Zonde eigenlijk ;), want we hadden gave plannen voor jou in onze nieuwe groepje. Wil je daar nog naar luisteren onder het genot van wat bier en een frietje?
Midgard DM
Game Master

Next

Return to Board index

Return to Character creation