Go to footer

Omakh the shaman

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

Re: Omakh the shaman

Postby Midgard DM » Wed Dec 14, 2011 1:01 am

Banes stonden al in mijn lore toch? Ik weet niet meer uit mijn hoofd.

Banes zijn in ieder geval wel heel erg standaard voor spirits en een goede toevoeging die er zeker in moet.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby blazingeclipse » Wed Dec 14, 2011 1:24 am

Uuh, nee, die stond nog niet in jouw lore. Je hebt het er wel mondeling over gehad, vandaar dat het goedkeuren nogal wat haken en ogen heeft omdat je een precedent schept.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Wilco » Wed Dec 14, 2011 10:11 am

Owja, nog zo'n ding. Wij hadden bedacht dat je je spirit met een object zou moeten verbinden, om ervoor te zorgen dat die spirit bij je is wanneer je z'n kracht nodig hebt. Is mij nog niet helemaal duidelijk waarom al die spirits die je bij hebt dicht genoeg in je buurt blijven dat jij op elk moment hun kracht kunt aanspreken.
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby blazingeclipse » Wed Dec 14, 2011 1:46 pm

Goden zijn ook niet altijd bij je als je een spreuk wilt doen. Wil niet zeggen dat ze je niet helpen. Ik denk niet dat de spirit realm een 1 op 1 kopie is van de echte wereld, of dat afstand hetzelfde betekend.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby nallath » Wed Dec 14, 2011 2:58 pm

Uh dat staat in zn bg toch beschreven?

Tells stories to otters; Volgt hem vanwege goede band met shjamaan.
Smells lies: Moet hem dienen, dus volgt
Water spirit: Shjamaan heeft flesje water bij
Many as one: Heeft zaden van de spirit met zich mee.

Alleen die van makes a path is niet zo duidelijk
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby blazingeclipse » Wed Dec 14, 2011 3:41 pm

Die is zowizo redelijk snel in heen en weer reizen me dunkt, en toch al een extreem mobiele spirit.

Maar ik had in mijn hoofd dat de watergeest en Smells lies ook nog af en toe rondhingen bij hun speciale plek (lying stone en de grove/waterbron)
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Thu Dec 15, 2011 12:29 am

Een klein beeldje of zoiets bij je dragen is waarschijnlijk voldoende. Het is een soort focus object voor elke spirit.

Maar we gaan dit pas echt eisen als dit volledig goed in de lore staat natuurlijk.

Of de spirit realm wel of niet een 1 op 1 kopie is van de echte wereld met dezelfde afstanden enzo is het grootste punt waar Arjen VS ik en Wilco nog over discussiëren. Dit is dus nog niet duidelijk en gaan we waarschijnlijk nog niet beantwoorden voordat we de Ogres werkelijk gaan spelen.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby blazingeclipse » Thu Dec 15, 2011 5:14 pm

Technisch gezien moet je als VA priester toch een holy symbol hebben. Ik zal wel kijken of ik iets kan vinden voor de andere spirits.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby nallath » Thu Dec 15, 2011 5:20 pm

Is dat niet al uit de regels gehaald?
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby blazingeclipse » Thu Dec 15, 2011 5:23 pm

Je hebt helemaal gelijk! Niet meer verplicht.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Thu Dec 15, 2011 5:58 pm

Alles gelezen.

Voorlopig goedgekeurd.

Ik vind het vooral leuk hoe Makes-a-path ingrained is in de geschiedenis van het command. Misschien een tikkeltje te veel invloed? Mhah, voorlopig vind ik het best.

Leuk dat je mijn idee van andere personages beschrijven hebt overgenomen, ik hoop dat de rest dat ook gaat doen!

Many-as-one heeft nog de meeste haken en ogen betreffende de spirit lore (Het zou goed kunnen dat de zaadjes afsplitsen en eigen spirits worden inplaats van deel van de hive, onder de huidige lore, niet dat Omakh daar veel van merkt.)

Many-as-one => Fire-home-lost of Grave-lost-to-fire?? (Klinkt als een duidelijkere beschrijving wat wat de spirit zijn persoonlijkheid geeft) en het maakt de naam nietszeggender tegenover "outsiders".

Een goede bane voor je Makes-a-path is misschien als je een persoonlijk doel niet haalt of opgeeft, dat hij je dan niet dient totdat je een nieuw persoonlijk doel krijgt.
Midgard DM
Game Master

Postby blazingeclipse » Thu Dec 15, 2011 7:35 pm

Graves lost to fire vind ik een mooie. Een hive achtige spirit is inderdaad het vreemdste concept wat ik in de lore heb gezet, maar het leek mij niet zo heel verschillend tov een familie voorvaderen zoals de trollen die kennen. Het kan inderdaad zijn dat er nieuwe spirits ontstaan, maar dat zijn dan wel heel zwakke spirits. Totdat iemand natuurlijk doden gaat begraven bij de wortels oid.

Let op, makes a path volgde in het begin een andere command als de huidige he? De command die hij eerst volgde was een dedicated scouting command (ik weet niet of die bestaan, nog even aan arjen navragen, het klinkt logisch dat ze bestaan.). Die scouting command was al redelijk effectief, en die van de command waar Omakh bij zat nog niet. Vandaar dat hij de spirit kon overtuigen zijn skills ergensanders in te zetten.

De bane voor makes a path is inderdaad wel een goede. Hij is lastig te triggeren, maar wel erg vervelend als je het dan ook doet (want een nieuw persoonlijk doel is niet zo snel gevonden).

Ik kan de water spirit ook nog gewoon een plaatsnaam geven. Dat klopt ook wel met de lore.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Sat Dec 17, 2011 1:01 pm

Ik kan de water spirit ook nog gewoon een plaatsnaam geven. Dat klopt ook wel met de lore.

Vraag aan Arjen een goede naam voor een rivier/bron/meer uit zuid Heimr! :)
Midgard DM
Game Master

Previous

Return to Board index

Return to Character creation