Go to footer

slemmering op VA

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

slemmering op VA

Postby Vossio » Fri Aug 30, 2013 3:22 pm

Na het overlijden van mijn ogre Kotsi, ben ik nu voornemens een slemmering te gaan spelen vanaf m00ts 1 2014. Voor zo ver ik weet is dit nog niet veel vaker gedaan. Ik wil me gaan toeleggen op crafting skills, omdat ik dat systeem op VA nog niet gebruikt heb. Hoe goed dit bij een slemmring past, weet ik niet goed. Ik heb gelezen wat ik op de lore pagina zag over slemmerings, maar weet niet of ik het concept helemaal goed heb.... Ik heb nog geen naam voor mijn poppetje, werknaam is Bob. Suggesties zijn welkom.

Why go to the vortex?
Voor zover ik weet, zijn slemmerings opportunisten. Op de vortex valt veel te verdienen en is volop vermaak. Bob heeft gehoord over deze plek en heeft besloten het te bezoeken. Tussen de evenementen door zal hij op de vortex slemmeren, om te ontwaken bij de m00ts en summonings. Van wie heeft hij van de vortex gehoord? ogres? Hoe gaan slemmerings en ogres met elkaar om?

What will it look like?
Ik lees "Dik" en "veel aandacht voor uiterlijk". Dik is wel te regelen. Ik zat verder te denken aan een zeer slechte, erg kleurrijke smaak. Wellicht richting oosters. Gele broek met rood shirt o.i.d. Mooie hoed, met felle veren. Mijn IC-tent, de woonplaats van Bob, zal ik met vlaggetjes versieren en, in navolging van Wien, wellicht een tappijt op de vloer.

What will your stats be?
1 onehanders - zodoende kan ik in geval van nood met een grote hamer mezelf verdedigen
2 light armour - een smidsschort en bracers horen m.i. bij een smid
2 herken bijzonder voorwerp - een must voor crafters én iets wat denk ik goed bij een slemmering past. Herken je kansen.
3 bow - ik vind kruisbogen vet en dan kan ik meeden met gevechten zonder moe te worden (slemmering en lui)
8 punten totaal. Dat geeft me veel vrije punten om crafting skills te gaan leren, te beginnen met smid.

What will your roleplay be about?
* genieten van spektakel
* lui, als ik geld binnenhaal, wil ik anderen klusjes laten doen voor kopers. Kickstart that economy! (slemmrings houden cash volgens mij niet echt vast)
* ik wil spel gaan maken rondom het craften. Mijn tent wordt een smederij. Ik wil spul meenemen om ook wat te kunnen maken als physrep ter plekke.

feedback!
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Re: slemmering op VA

Postby Wilco » Sat Aug 31, 2013 11:40 am

Lijkt me een goed begin. Kruisbogen zijn ook echt the weapon of choice voor slemmering. Goeie keus. Voor kostuum tips zou je Roos ff moeten vragen. Die heeft eerder slemmering pakken in elkaar gezet, zij kan je vast goed uitleggen hoe je dat dikke van je slem kunt doen.

Verder, ik vind het zelf altijd wel fijn om vooraf al wat chars te kennen, dan begin je niet helemaal uit het niks en kun je ook de vortex opstappen met wat voorkennis. Je zou bv. wat van de ogres als klanten bij je gehad kunnen hebben. Kennis van de Vortex is redelijk breed verspreid in Heimr. Dat heeft in alle kranten gestaan, dus je zou het ook daar vandaan kunnen hebben als je liever los van de wana crew wilt spelen.

Veel slemmering zijn ijdel, dus je zou misschien kunnen kijken naar wat duurder uitziende kleding, met kant en dergelijke. Ook makeup en parfum zou voor slemmering mannen best kunnen als je dat interessant lijkt. Bas heeft een slemmering gespeeld tijdens een tabletop die de hele tijd met z'n makeup bezig was :P. Daar kun je denk ik ook best wel gaaf spel uit halen.
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby Vossio » Sun Sep 01, 2013 4:57 pm

En er is een naam! Zawaad. Dat is een Arbische naam die als betekenis heeft staan "Man of self-respect, noble". Lijkt me te passen. Verder is een gele broek in bestelling als begin van het kostuum.
Zawaad zal op m00ts 1 met Sten meereizen vanaf Heimr. Via hem weet hij van deze plek vol kansen.
Ik wil ook een lading munten van Heimr mee nemen en kijken of ik mensen op VA zo gek kan krijgen dat als betaling aan te nemen. Weet iemand waar ik goedkoop een lading plactic muntjes kan regelen?

Ennnnn.... ik denk dat ik ruim van tevoren wel eens een stukje forum RP wil proberen om mij slemmering en Sten met elkaar in contact te brengen. Ik beloof alleen niet dat ik tijd zal hebben om dagelijks iets te tikken. Het wordt een erg druk schooljaar met fulltime werken, een bijbaan bij cito én een heftige opleiding.... naast VA wil ik dan ook even de larps dr uit gooien.
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby blazingeclipse » Mon Sep 02, 2013 9:11 pm

Arabisch is een uitmuntend thema voor een dikke hebberige handelaar lijkt me zo. Waterpijp, smerig zoete cake en ijswater in een gouden kelk, goed plaatje.

Slemmering pak is en blijft tricky, zeker in de zomer.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Tue Sep 03, 2013 7:23 pm

Klinkt gaaf. :D Wat mij betreft goedgekeurd.

Hier nog wat dingen waar je over na zou kunnen denken:

- Hoe denkt hij over religie? Worshipped hij Sin?

- Als het een beetje slimme slemmering is (en zo klinkt hij) dan zal hij ook van te voren nadenken over een factie, aangezien het ook in kranten en dergelijke gestaan heeft dat een factie joinen verplicht is op de vortex.

- Heeft hij familie? Vrienden? Wat is zijn huidige bron van inkomen?
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Cecilia » Fri Sep 06, 2013 12:24 pm

Arabisch/Oosters gaat wel heel snel op Amberwoods lijken though. Heb ik trouwens ook geen problemen mee. Slemmering past daar prima tussen.
Cecilia
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Vossio » Fri Sep 06, 2013 8:31 pm

Ik wil bij Ent gaan spelen. OC omdat ik 3 poppetjes bij vuur wel even genoeg vind, IC omdat ik met Sten de ogre mee ga reizen en hij waarschijnlijk ook bij ent terecht komt. Ik weet niet veel tot niets van ent, maar pas al spelend mijn poppetje wel die kant op aan.
Sin is, geloof ik, de standaard god(in) voor een slemmering, dus adt lijkt me een logische keuze, hoewel dat natuurlijk niet altijd een must is. Er bestaan immers ook Joodse Marokkanen (jeps, hele Joodse wijk gezien in Rabat). Wellicht leuk om een Vortex god te kiezen.
Op het moment is de slemmering een smid in een deel van Heimr waar daar goed mee te verdienen en. Waar? Dat laat ik aan de ware kenners zoals het DM team over :-) Smid is doorgaans een gerenommeerd beroep en in de juiste tijd is daar goed mee te verdienen. Misschien alleen wat onnatuurlijk voor een luie slemmering om de moeite te nemen een ambacht te leren. hmmmmm..... kan ook zijn dat hij van mooie dingen houdt en die graag zelf wil maken.
Vossio
Heimr Guest of Honour
Heimr Guest of Honour

Postby blazingeclipse » Sat Sep 07, 2013 3:14 pm

Hmm, slemmering is natuurlijk een prachtig ras om edelstenen/juwelen handelaar te zijn. Gewoon een stockpile aan sieraden maken en verkopen op het moment dat de prijs hoog is. Lekker tukkie doen als de prijs laag is! Goud en edelstenen vergaan niet.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Mon Sep 09, 2013 11:03 am

Wil je uit een stad (Ik zou "Hillvieuw" nemen, lekker dicht bij het portaal) of een dorp (waarschijnlijk een van de dorpjes rond hillvieuw, bedenk zelf een naam zou ik zeggen) komen? Dicht bij het portaal neem ik aan?

Misschien een andere gave optie:
- Je bent een smid werkzaam aan "the blockade". (De militaire omheining rond de spookstad Ul-Targash). Je kunt je huis zien vanuit het portaal in dat geval en je hebt een gave binding met de recente background happenings van Heimr.
http://heimr.nl/in_character/lore/ul_targash

Edelstenen/juwelen is inderdaad goed voor slemmerings maar een smid kan ook, geen probleem. Je zult dan wel gigantische armen hebben. ;)

Sin is inderdaad de logische keuze maar hoeft niet.

Een Vortex god nemen in je background zou wel raar zijn. De Vortex goden zijn namelijk helemaal niet bekend op Heimr. Het kan natuurlijk wel, maar dan tijdens het spelletje. Neem Sin (of een andere Heimr god) als godheid en laat je "converten" tijdens het spelletje. Helemaal gaaf als je hier een langzaam character progression proces van maakt waar de priesters ook echt moeite voor moeten doen om jou over te halen.

Nog familie?
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby blazingeclipse » Mon Sep 09, 2013 12:37 pm

Ik denk dat je hillview bedoelt, alsin Heuvelzicht vertaald?

Waarom zou een smid grote armen moeten hebben? Of is dat een slemmering ding (kreng is trots op zn grote armen ofzo)?
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby nallath » Mon Sep 09, 2013 4:30 pm

oeh! Scrolls vergaan ook niet. Echt slemmering ding dus.
nallath
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Mon Sep 09, 2013 6:23 pm

hillview

Oh crap. Ja hillview.
http://heimr.nl/in_character/lore/hillview

Waarom zou een smid grote armen moeten hebben? Of is dat een slemmering ding (kreng is trots op zn grote armen ofzo)?

Meer een grap. Smiden hebben gespierde armen, slemmering dikke armen. Slemmering smeden zullen gespierde dikke armen hebben. Muh... hij was gisteren grappiger. ;)
Midgard DM
Game Master

Postby blazingeclipse » Tue Sep 10, 2013 6:46 pm

Behalve dan dat de meeste smeden helemaal niet zulke fuckhuge armen hebben in het echt ;) De meeste smeden die ik gezien hebben waren eigenlijk vrij scrawny en pezig.
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod

Postby Midgard DM » Wed Sep 11, 2013 2:16 pm

Zou natuurlijk een vertekend beeld kunnen zijn wat ik heb. Either way: Not important. ;)
Midgard DM
Game Master

Return to Board index

Return to Character creation