Go to footer

Drugar's journey

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

Drugar's journey

Postby Drugar » Wed Oct 02, 2013 10:05 am

Drugar

Levenskracht
Ambidex
1 handige wapens
Werpwapens
Tweehandige wapens
Medium armour
Kleine wapens
Rekenen

Totaal: 1 punt over, 4 HP per locatie waarvan 2 armour, kunnen vechten met dolken of 2 handers of een twee-hander en werpwapens kunnen gooien.

Persoonlijkheid
Drugar is een energieke, bijdehante, wrede en grote Ogre. Hij weet (lees: vind) dat hij de sterkste Ogre is en wil dat zeker bewijzen door de sterkste Granz ooit te worden. Het is hem echter tot op heden niet gelukt Granz te worden, wat hem toch wat onzeker maakt over zijn kracht. Oorspronkelijk was Drugar net als de meeste Ogres bot en lomp zonder enige vorm van fatsoen. Echter in zijn tijd met de Ashes heeft hij al het een en ander aan tips gekregen om... fatsoenlijker te zijn. Dit gaat uiteraard alles behalve goed, maar het geeft hem toch een bijzondere draai in sommige situaties.

Bezigheden en Doelen
- sterker worden.
- Granz worden.
- Nog sterker worden!
- elfen platslaan
- NOG STERKER WORDEN!!!
- In de naam van Wana nog meer dingen platslaan. (Drugar weet verder weinig over Wana buiten de basis dingen)

Stam
Drugar komt uit de Vugash Stam, ik zal lindy nog even vragen om extra basis info die ik daarover moet weten als Drugar.

Drugar's verhaal... de reis en de Ashes
Tijdens een van de avondvuren hoorde Drugar over de Vortex, over hoe ogres daar zijn geweest en veel sterker terug zijn gekomen. Gezien zijn ambitie om ooit Granz te worden, nam Drugar het op zich om deze "Vortex" eens te bezoeken en deze kracht de zijne te maken. Zo begon hij aan een lange reis die hem langs vele gevaren en moeilijke paden leidde, tot hij na weken reizen een klein kamp tegenkwam in het bos.

In het kamp zaten wezens, zo te zien mensen, te praten en te eten. Zonder een moment twijfel liep Drugar het kamp in en brulde "WAAR IS HET KOOKWIJF EN WAAR IS MIJN VLEES!!!" waarop een van de wachters van het kamp opstond en luid verkondigde "Het voedsel is enkel voor zij die waardig..." voor zijn zin geëindigd was zakte de wachter in elkaar. De klap met een grote puntige knuppel maakte korte metten met zijn bewustzijn, uiteraard riep dit meer vijandigheid op dan dat het vlees opleverde.

Na een hevige strijd wist Izual de Ogre tegen de grond te werken, de ogre had echter meer dan genoeg schade toegebracht aan het kamp om als een waardige inval gezien te worden. Izual zijn interesse was gevestigd en vroeg de ogre zijn naam en doel, welke in ruil voor vlees werden gegeven. Na wat praten en gegrom bood Izual Drugar de optie om van hem dingen te leren die zijn groei naar Granz kunnen helpen, in ruil voor zijn spierkracht als bodyguard.

Zodoende is Drugar lid geworden van de Ashes onder begeleiding van Izual, terwijl hij ingezet word als bodyguard. Dit bracht echter wat problemen met fatsoen van de ogre mee, zodoende word er tot op de dag van vandaag een poging gedaan hem te fatsoeneren.

-------------
Dit is wat ik tot op heden heb opgezet, ideeën en veranderingen zijn welkom ^^
Drugar
Poked its head through the portal

Re: Drugar's journey

Postby Bas W » Wed Oct 02, 2013 7:08 pm

Hallo Thomas,

wat gaaf dat je een Oger uit de Vugash stam wilt spelen.
De vugash stam is een stam die in de caldera wasteland zit. (http://heimr.nl/sites/default/files/imagecache/preview/images/World%20Map.png) De stam bestaat zowel uit ogers als uit orcs en ze zitten in de woestijn omdat ze geloven dat overleven op de wasteland ze sterker maakt. Ook heeft de warchief een hekel aan alles wat met magie te maken heeft. Als er naar Wana word gebeden worden er dus geen magische dingen zoals blessings gedaan. Een deel van de stam is een jaar of twee geleden naar Asgard getrokken om de elven aan te vallen. De meesten die daar in mee gedaan hebben zijn nu dood.
Mijn character Ognag, Jyhdah en de Orc priester komen ook uit deze stam.

Wat het verhaal met de ashes betreft. Dit zou ik even beare tot je op de vortex bent. De ashes zijn niet allemaal op Heimr en zij die er wel zijn lopen in Midgard. In Midagrd wetten en regels gelden die je als heimriaan weet (mensen vertellen iedereen de wetten omdat wezens die ze niet weten ook zich eer niet aan kunne houden en daarom niet verantwoordelijk zijn). http://heimr.nl/in_character/lore/midgardian_law

Als ik jou was zou ik het ashes verhaal bewaren voor om de vortex zelf. Op de moots is er zat tijd om alles uit te spelen. Heimr is denk ik niet de wereld waar zo'n cenarion voor zou kunnen komen.

anyway my two cents

greetz
Bas W
Game Master

Postby Midgard DM » Fri Oct 04, 2013 11:17 pm

Hey Thomas,

Ziet er gaaf uit. lekker simpel.

Volledig eens met Bas; lees je goed in in zijn stam als je lid wilt worden van die stam (overleg even met Lindy en Bas op het event zelf zou ik zeggen).

Ik zou ook zeggen: Gooi het verhaal met de ashes uit je heimr background (de ashes zitten namelijk niet op Heimr) en speel dit lekker uit (dan wel of niet van te voren afgesproken hoe het gaat eindigen) op het event zelf, dan zit je gelijk lekker in het spelletje.

Als je dat laatste doet of met een andere oplossing komt keur ik het personage goed.

Veel plezier!
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Snacky » Fri Oct 04, 2013 11:46 pm

Brian,Chris heeft aangegeven dat de Ashes zich op dit moment wel op Heimr bevonden.. verder, Ik hbe hem zoveel mogelijk over de Vugash stam verteld, en Bas had de lore pagina doorgelinkt.

Is de background verder goedgekeurd om volgende week mee te mogen spelen?
She's too small to be a meal.. she's more like a.. snack! *Lindy*
Snacky
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Bas W » Sat Oct 05, 2013 12:35 am

Als de ashes op heimr Zijn is dat prima. Echter gelden er dan nog steeds wetten. Daarbij wordt een oger zoals Thomas hem schrijft waarschijnlijk in de gaten gehouden.

De ashes zijn ook allemaal spelers. Als er een gaurd kapot geslagen wordt is dat dus een speler. Of een NPC en als dat zo is breekt de pleuris ook uit.

Kan Thomas niet gewoon tijdens de moots lid van de ashes worden.
Buiten het hele ashes verhaal is het een goede background.
Bas W
Game Master

Postby Midgard DM » Sat Oct 05, 2013 12:03 pm

Ja, het is stom en illegaal van Drugar om zomaar een kamp in te lopen en mensen te gaan slaan. Maar ja... hoe stom iemand zijn personage uit wil spelen is aan hem. ;) Zolang de ashes er geen probleem van maken wordt de Ogre niet aangesproken op zijn illegaal handelen.

"All apart from Law 1 of the Midgardian Law are not upheld unless the alleged victim claims the right of victim." Als de ashes er geen probleem van maken. Dan is er geen probleem.

Als de Ashes allemaal op Heimr zijn en het er allemaal(!) (inclusief de guard die neergeslagen is in het bijzonder) OC mee eens zijn hoe het gegaan is zie ik geen reden om dit uit te moeten spelen op de Moots. Dan mag dat ook in je background.

Dan zou ik je alleen aanraden om het werkelijk uit te spelen...gewoon voor de lol. ;)

Background goedgekeurd, veel plezier. :)
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Drugar » Mon Oct 07, 2013 11:24 pm

Hartelijke dank! :D

Na overleg met de Ashes hebben we er toch voor gekozen dit in de achtergrond te laten lopen, dit wegens tijd en risico dat het alsnog misloopt. Echter, geloof mij op mijn woord als ik dat stukje gemist roleplay meer dan recht zet zodra de kans zich voordoet :wink:

Zie jullie op de Moots!
Drugar

Postby Midgard DM » Tue Oct 08, 2013 11:15 am

Cool. Tot op de moots!
Midgard DM
Game Master

Return to Board index

Return to Character creation