Go to footer

Girisha de trol

Post your first draft, and after that, get help from the heimr community to create a cool character and get it approved.

Girisha de trol

Postby Girisha » Mon Oct 07, 2013 8:42 pm

Girisha de trol
priesterpreuken Niveau A (5 punten)
Boog (3 punten)
Eénhandige Wapens (1 punt)
ONE-HANDED WEAPONS)
Ambidextrie (2 punten)
Schild (2 punten)
2 punten over om niveau B spreuken te leren.

Een paar dagen volgde ze hem al, Girisha had geen idee waar hij heen ging maar ze was deze trol een paar dagen geleden tegengekomen. Hij was alleen en op een dolk na ongewapend, dit vond ze vreemd aangezien trollen altijd in groepen reizen, maar het intrigeerde haar ook. Zou hij zoals haar zijn...?

Girisha was geboren met een gevoel dat ze bedoelt was voor wat anders dan alleen jagen, ze wist niet exact wat er anders aan haar was, maar het vreemde gevoel was er.

Toen ze op 12 jarige leeftijd een verhaal te horen kreeg over trollen die priesterlijke magie konden gebruiken bleef ze geboeid zitten luisteren, dit leek wel een beetje op wat zij voelde, zou dit de energie zijn die zij ook had.

Hiervan was ze zo door geintreseerd geraakt dat ze op alle manieren op zoek ging naar meer informatie over haar vreemde gevoel. Omdat ze weinig informatie kon vinden betreffende deze kunsten die de trollen die priesters genoemd werden in haar dorp ging ze op 16 jarige leeftijd weg bij haar gemeenschap met als doel meer te leren over de kracht die priesters hadden en of dat dat hetgeen is wat zij ook bezat.

De trol die ze volgde was anders dan de meeste trollen die ze had gezien, het ontbreken van wapens, maar ook zijn kleding die anders was dan van de jagers en verzamelaars die zij kende maakte hem anders, zou hij zo'n priester zijn.

Het werd langzaam donker en de trol die ze volgde maakte een kamp op, hij maakte een kampvuur en begon eten te maken de geur van het eten en de warmte van het vuur bereikte haar en ze begon te merken dat de koude nachten en het koude eten haar op begonnen te breken, ze had dagen zonder vuur gedaan en met weinig slaap om niet op te vallen en hem niet kwijt te raken.

Zonder op te kijken riep de vreemde trol ineens, kom maar naar het vuur, ik weet dat je me al drie dagen volgt.

Langzaam kwam Girisha met haar wapen getrokken uit haar schuilplaats tevoorschijn en liep ze voorzichtig richting het vuur, haar ogen niet van de trol af houdend.

Steek je wapen weg en ga zitten, zei de trol, hij had amper bewogen en keek haar aan met een droge neutrale blik, geen spotje angst of woede in zijn ogen.
Enigszins verbaasd dat hij geen angst toonde van de aanblik van iemand die gewapend was bleef ze gespannen staan, op haar hoede voor iedere beweging. De trol neigde zijn hoofd wat naar opzij en keek langs haar heen, en zei nogmaals, ga zitten of we zorgen ervoor dat je gaat zitten.

We, dacht ze, hij is toch alleen, plots voelde ze meer dan dat ze het had gehoord dat er iemand achter haar stond, ze draaide haar hoofd en zag achter haar een kleine oger met een grote knots gemaakt van een tak staan, de oger had een grijns op haar gezicht die haar duidelijk maakte dat ze beter kon doen wat haar gezegd werd.

Ze ging langzaam zitten en legde haar wapen op de grond, enigszins dichtbij genoeg om in geval van nood te kunnen pakken.
De trol gooide haar wat vlees en een zak met water toe en gebood haar wat te eten en drinken, nadat ze dit gedaan had vroeg hij haar te vertellen waarom zij hem volgde, en dit kon maar beter een goede reden hebben.

Ze begon haar verhaal te vertellen van hoe ze ontdekte wat ze voelde en hoe ze was weggegaan om te leren over "priesters", en dat ze de afgelopen jaren op zoek was geweest naar iemand die haar hiermee kon helpen. Ze vertelde tot aan het stuk waar hij haar had geroepen. De avond was inmiddels al ver gevorderd toen ze klaar was met haar verhaal, de kleine oger lag ondertussen verveelt half te slapen op haar bedrol, en de trol voor haar zat kalm te luisteren en na te denken.
Afwachtend op zijn reactie bleef ze stil en rustig zitten, niet goed wetend wat er nu zou gaan gebeuren.

De trol vroeg haar ineens, “ Die dingen die je voelt, kun je daar wat van laten zien? “
Ze keek even nerveus, niet zeker wetend hoe ze dit moest doen, kon ze iets met haar gevoel, of wat er in haar schuilde,
Hij zei, concentreer je op je gevoel, diep van binnen en probeer je energie te grijpen met je ziel.
Ze concentreerde zich op haar gevoel, en diep van binnen voelde ze iets in haar wat zich net uit haar vinger glipte.
Op het moment dat ze hetgene wat in haar zat te pakken kreeg, en ze de energie door haar lichaam voelde stromen gaf ze een gil van verbazing en angst. De kleine oger sprong overeind, met haar knots in haar handen en schreeuwde “ Wie valt ons aan, waar zijn ze, wie moeten er dood?” de trol voor haar keek naar de oger en zei haar te kalmeren en te gaan zitten, en dat ze rustig moest blijven.

De kleine oger schreeuwde tegen de trol, maar ze gilde, waarom gilde ze dan. De trol keek haar doordringend aan en zei, Doe maar rustig, ze schrok gewoon. ga nu maar zitten en eet nog wat of ga liggen slapen, je hebt straks nog wacht dienst.

De kleine oger ging weer zitten, licht mokkend en starend naar Girisha.

Dat gevoel wat je net had, die energie die je voelde, dat is je spirituele energie die je gegeven is door de goden, er zijn maar weinig trollen die die kunst beheersen, en degene die dit kunnen worden uiteindelijk priester.

Ik kan het ook niet beheersen, zei Girisha, dit was de eerste keer dat ik dit voor elkaar kreeg, en heb geen idee wat ik nu gedaan heb. Ik ben al jaren op zoek naar iemand die me meer kon vertellen over het gevoel in mij, daarom hoopte ik dat jij zoals ik was en mij kon helpen om dit te leren.
Ik ben een inderdaad een priester, mijn kracht komt vanuit mijn godin, net zoals die van jou, ik kan je wel helpen, echter maar tot een klein deel, op een gegeven moment zul je andere leermeesters moeten zoeken, maar ook daar kan ik je bij helpen.

Girisha keek hem indringend aan, was dit waar, kon hij haar helpen.
Wat moet ik daarvoor doen? Vroeg Girisha.
De trol voor haar keek haar aan en zei, ik kan je brengen naar een wereld waar meer priesters zijn zoals jij en ik, een plek waar veel te leren is. Echter deze plek is niet zonder gevaren, en ik kan je beschermen met behulp van mijn godin, echter moet je dan wel haar volgeling worden.

Maar ik heb reeds een godin, zei Girisha, ik volg Tal'kinita. Jij volgt haar toch ook?
De trol keek haar aan en begon te spreken, hij sprak over Tal'kinita en degene die haar had gemaakt, en dus de voorouder der voorouders, hij sprak over Wana met een passie zoals alleen priesters dat kunnen, hij vertelde haar dat met de macht die hij vanuit Wana kreeg, hij haar zou kunnen beschermen, echter dan diende ze wel wana te gaan volgen in naam en daden en niet meer Tal'kinita.

Dit verhaal maakte haar hoofd aan het tollen, ze wist niet zeker meer wat ze nu moest doen, ze wilde graag meer leren over haar kracht, en hij kon haar daar blijkbaar mee helpen, maar een andere godin, dit klonk haar niet als iets bekends, ja ze wist dat er andere goden waren, maar een godin die haar godin had gecreëerd, dat viel haar lastig te begrijpen.

Ze zei, dus als ik jou godin ga volgen zal jij mij helpen, beschermen en brengen naar mensen die me meer kunnen leren van mijn magie ?

Hij keek haar aan en zei “ dat beloof ik je”

Ze vroeg hem wat ze dan moest doen, hij zei, zweer nu trouw aan Wana, dat je haar zult volgen en zult dienen, dan wanneer we bij haar heilige altaar zijn op de wereld waar we heen gaan zal ik je koppelen aan haar, niet alleen in woorden en daden, maar ook je ziel.

Ook mijn ziel? Vroeg ze angstig, wat betekend dat?
Dat betekend zei de trol dat wanneer je sterft, Wana er voor zorgt dat je ziel goed terecht komt en later weer terug kan keren op het wiel des levens.

Okay, zei ze, en aarzelend ging ze akkoord met zijn eisen, okay zei de trol, zweer trouw aan Wana en dan kunnen we beginnen met jou alles te leren.

Girisha ging staan, maakte een klein sneetje in haar hand, hield die boven het vuur en sprak de volgende woorden “ Ik Girisha, zweer trouw aan Wana als mijn godin, en zal haar volgen en aanbidden op alle manieren die ze van mij verlangt.”

De trol voor haar stond op, nam zijn mes, angstig keek ze naar wat hij ging doen, hij maakte een sneetje in zijn eigen hand, en hield deze ook boven het vuur, met bloed zijn onze woorden bevestigd zei hij, en met bloed zullen onze daden gerechtigd worden.

Deze oude woorden waren haar onbekend, wat betekende dit voor haar, ze vroeg dit aan de trol en hij zei haar dat dit betekende dat zij nu trouw had gezworen aan Wana, en hij trouw had gezworen haar binnen zijn kunnen te beschermen.

Ze keek hem aan, en nu?

Nu zal ik me voorstellen, mijn naam is Murmaran, ik ben priester voor Wana, en die kleine opvliegende oger die daar ligt te slapen is Jydah. Nu ga ik slapen, jij houd eerste wacht, maak me over 3 uur wakker, dan neem ik de middelste, morgen gaan we verder reizen.

Terwijl murmaran ging slapen ging Girisha op de uitkijk zitten, nadenkend over waar ze aan was begonnen en wat de toekomst zou brengen.

De weken daarna waren saai en eentonig op de lessen over haar kracht en de goden na, deze volgde ze met passie en plezier, ze reisde, jaagden aten en drinken, leerde over de goden en wat het inhield een priester te zijn en sliepen, na een aantal weken reizen kwamen ze aan bij wat een kleine fortificatie leek, er stonden twee wachters bij een poort en er was een kleine barak zichtbaar.

Murmaran keek haar aan en zei “ Neem deze brief, als je voorbij de wachters loopt vind je een portaal, ga daar doorheen, dit portaal brengt je naar de andere wereld waar ik je over heb verteld.

Angstig keek ze hem aan, “ maar gaan jullie niet mee dan? “
Jydah en ik hebben hier nog even wat zaken af te handelen, wij komen morgen, maar jij kunt beter vast gaan nu het nog rustiger is. Neem deze brief en ga op zoek naar een man genaamd Izual, hij is vrij bekend en zal te vinden zijn bij de factie genaamd Phoenix, en hij is de leider van een groep genaamd de Ashes. Hij is iets langer dan jij, slank van bouw, met haar tot ongeveer op zijn schouders, hij draag een groen met zwarte tabbard en heeft twee zwarte strepen over een van zijn ogen. Geef hem deze brief, en hij zal ervoor zorgen dat je niets overkomt totdat wij er zijn.

Ga nu, haast je en we zien elkaar morgen weer.

(Background edited naar priest)
Last edited by Girisha on Wed Oct 09, 2013 10:31 pm, edited 1 time in total.
Girisha
Poked its head through the portal

Re: Girisha de trol

Postby Wilco » Tue Oct 08, 2013 11:11 am

Pfoe zeg! Dat is een redelijk stuk. Even als huishoudelijk detail. Als je een paar dagen reizen van het portaal af woont dan woon je dus ergens in Midgard. Daar kun je niet van het land leven, wsl heb je daar ergens een baantje of zoiets waar je een miezerig hongerloontje voor krijgt.

Over Murmaran en Jijdah kan ik niets zeggen. Het verbaasd me dat Muarmaran Izual als 'beschermer' aanwijst, voor zover ik die twee ken vind ik dat vreemd. Als factietop lijkt het me heel veel logischer dat hij je uitnodigd bij de factie en dat je daar te gast bent en daarmee bescherming van de hele factie hebt. Ik neem aan dat je Izual om OC redenen hebt gedaan. Het komt mij wat te meta over, dat vind ik wel jammer eraan.

Mss ook nog wel ff van belang. Ik weet niet of je dit al mee hebt gekregen maar de reden dat elementaire magie (wat primordial magie wordt genoemd op Heimr) zo gehaat is in sommige gebieden is omdat het de primordial flow verstoord. Dat is een stroom van elementaire magie. Deze verstoring van de flow zorgt ervoor dat er allerlei magische mutaties en effecten in de wereld ontstaan. In delen van Heimr (Asgard) wordt dit strict gereguleerd. Elven en fae zorgen ervoor dat neveneffect van het gebruik van prim magie niet de balans in de natuur verstoord. In zuid Heimr, waar de meeste trollen leven, wordt dit niet gedaan. In plaats daarvan wordt iedereen die geboren wordt met magie gewoon dood gemaakt. Wat hetzelfde resultaat heeft, geen magische vervuiling van de wereld. Geboren worden met magische krachten is zelf ook zo'n neveneffect van de flow beïnvloeden. Dus in zuid Heimr komt het ook veel minder voor. De gave van je character is daarom ook vrij zeldzaam. Hoeveel jou personage van dit afweet moet je zelf maar bedenken.

Ik begrijp OC dat je met de Wana crew mee wilt doen, maar je maakt het jezelf wel erg moeilijk door elementaire magie te kiezen. Ik wil je wel vragen om het toch echt ff opnieuw te overwegen.
Ogres have layers. Standard HP + Body dev + heavy armor
Wilco
Lore Master

Postby Midgard DM » Tue Oct 08, 2013 11:27 am

In plaats van in Midgard te wonen zou ik gewoon je reis naar het portaal iets langer maken. Dat is wat makkelijker. ;)

Verder zie ik geen probleem met je achtergrond. Hij gaat het je moeilijk maken, potentieel dodelijk, maar hij is goed en dus ook goedgekeurd (Wat bijna nooit gebeurd op de eerste draft! Mag je trots op zijn! Zeker met zo een moeilijk onderwerp als primordial magie bij een Utgardian).

Wie Murmaran wel of niet aanwijst als beschermer of wat dan ook ga ik geen uitspraak over doen. Dat is volledig aan hem.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Bas W » Tue Oct 08, 2013 12:26 pm

Hallo,
Toffe background no doubt. Nog wel een paar puntjes waar je iets mee zou kunnen.
In zuid Heimr wordt er een heel diep gewortelde haat gekoesterd jegens magie.
Ten eerste omdat de zuid heimerianen van menig zijn dat je hiermee de elementen misbruikt.
Ten tweede omdat tijdens de oorlog die woedt tussen Noord en zuid Heimr er veel aanvallen van de elven en de fae zijn geweest die met elementaire magie veel schade aangericht hebben.
Bregthalem de voormalig hoofdstad van de trollen is bijvoorbeeld afgebrand door magie.
Ook was de woestijn die nu de Caldera wasteland heet eerst een jungle. De elven hebben daar geprobeerd de archdemon van Danu op te roepen en hebben daarmee de jungle en de voormalig hoofdstad van de orcs opgeblazen en een krater geslagen tot de kern van Heimr.
Dit soort dingen en het feit dat er tot de dag van vandaag nogsteeds elementaire magie tegen zuid heimr wordt gebruikt als oorlogswapen maakt het wel erg lastig om als troll een affiniteit op te bouwen met het idee.
Er zullen wel meer zuid Heimerianen met "de spark" (aanleg voor elementaire magie) geboren worden. Echter zal niemand in zuid Heimr het wagen om in een groep magie te gaan beoefenen.

Elementaire magie op Heimr werkt ook anders dan dat op de vortex. Er gebeuren ook echt slechte dingen als er met de elementen gekloot wordt. Heimr heeft een veld dat de primordial flow heet. de primordial flow loopt van de zuidpool naar de noordpool en hoe dichter je bij de polen woont hoe groter de kans dat je de spark krijgt.

Als je op heimr een elementaire spreuken doet komen er ripples in de flow. Als je deze ripples niet stabeliseerd komt er straling vrij die schadelijk is voor het leven in de buurt. Één spreuk kan niet veek kwaad maar meerder word en probleem.
Om Bregthalem maar weer als voorbeeld te nemen. Deze stad is magisch verbrand en de ripples zijn nooit gestabiliseerd. Hier door is het onmogelijk om gezond en wel bij de ruines te komen en lopen daar nog steeds wezens rond gemuteerd door de straling.

Dit alles krijg je te horen in zuid Heimr. Het is dan ook niet echt een reële keuze om je talenten te ontwikkelen. Ook voorspel ik dat je behoorlijke problemen gaat krijgen met de andere Zuid heimerianen die op de vortex zijn. Mijn character heeft namelijk wel die diep gewortelde haat en er zijn er meer.

Wat het slimste is voor je character is denk ik om gewoon niet goed te weten wat er met je is. Primordeal magie leren uit jezelf is niet of nauwelijks te doen.
Mijn tip is om gewoon IC niet te weten wat er met je is en op de vortex te kiezen voor elementaire magie.
Je kunt de punten gewoon blanco laten en op het evenement zelf de keuze maken.
Bas W
Game Master

Postby Girisha » Tue Oct 08, 2013 6:43 pm

Na overleg met Davy en Lindy leek het ons dan toch slimmer om van elementaire magie, naar priester over te gaan omdat ik mijn karakter wat langer in leven wil houden dan een evenement, haha. We gaan vanavond onze hoofden er even over breken en dan post ik morgenavond de aangepaste background! :)
Girisha

Postby Midgard DM » Tue Oct 08, 2013 8:36 pm

Dat mag. :)

Suc6, ik sta klaar om hem nog snel voor het event goed te keuren. Mocht het nodig zijn dan ben ik er ook op het event zelf nog.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
Midgard DM
Game Master

Postby Davy » Wed Oct 09, 2013 10:35 pm

Wilco, wat betreft de oc reden dat ik haar naar izual stuur, dit doe ik ten ssrte om spel te genereren voor haar met Thomas (haar vriend) samen aangezien die met izual mee is gekomen, en ten tweede omdat een groot deel van onze groep pas zaterdag eind van de middag aanwezig is.

De IC reden dat ik dat doe is omdat Izual een van de weinige is die ik nog enigszins vertrouw aangezien hij een van de weinige is die me nog niet heeft proberen te backstabben. en tja de factie, hmmm :P
Davy
Heimr Paragon
Heimr Paragon

Postby Girisha » Wed Oct 09, 2013 10:36 pm

Aangepast :)
Girisha

Postby Midgard DM » Thu Oct 10, 2013 4:10 pm

Hmmm, nu voelen er wat dingen vreemd aan.

Murmadan is de eerste priester die je tegen komt in je leven? Of slechts de eerste priester die je tegen komt nadat je weg gegaan bent uit je tribe om er eentje te vinden? De meeste tribes van 40 man ofzo hebben wel 1 of 2 priesters ofzo. Een tribe zonder priester kan wel hoor; geen probleem, maar kon je dan niet veel makkelijker naar een naburige tribe gaan om daar een opleiding tot priester te gaan volgen?

Wat in ieder geval niet kan is dat je jaren gereisd hebt zonder priesters te vinden als de meeste dorpen er wel eentje hebben.

Murmadan is de eerste priester die je tegenkomt en je neemt zijn godin over en belooft je ziel? In ruil voor bescherming die je niet nodig hebt (want zonder primordial magie vlucht je niet ergens voor), en leraren die je ook goed kunt vinden zonder hem, zonder ook maar zijn naam te weten?

Dit klopte allemaal wel de eerste keer toen je het verhaal schreef. Iemand die jou accepteert en wilt beschermen met je primordial magie (waarschijnlijk door zijn/haar ervaringen op de Vortex) is extreem zeldzaam in zuid Heimr en dus een waardevol iets voor jou. Maar nu heeft Murmadan je maar weinig te bieden.

Het uitspelen van een trol die talent heeft om een priesteres te zijn en een oudere priester volgt om opgeleid te worden is natuurlijk wel heel gaaf, en dat is de kern van je verhaal, maar ik zou het niet veel ingewikkelder maken dan dat. :) Je zou Wana kunnen volgen simpelweg omdat je je met haar meer verbonden voelt dan met Tal'kinita nadat Murmadan je ervan verteld heeft. Een troll priest die Wana volgt en een leerling wilt accepteren is relatief zeldzamer en maakt Murmadan weer speciaal voor jou in dat geval. Het zou kunnen dat Wana jou dit gevoel direct gegeven heeft omdat ze iets van potentie in je ziet en jij denkt dat Murmadan ontmoeten een teken van haar is.... of in ieder geval zo zou jou personage het kunnen zien. Stervelingen zien al gauw de wil van de goden in toeval. ;)

Als je dat "jaren zoeken" weghaalt en er van maakt dat Murmadan simpelweg de eerste priester is die je ziet nadat je vertrokken bent is je background feitelijk goed en keur ik hem goed. Maar ik zou het vreemde handelen van jou personage nog even onder de loep nemen. Voor jezelf. :)

Sorry voor het lange verhaal.
Midgard DM
Game Master

Return to Board index

Return to Character creation