Go to footer

Interessant regelsysteem

Discussions regarding game systems, play styles and all manner of things related to (live) roleplay.

Interessant regelsysteem

Postby blazingeclipse » Sun Dec 01, 2013 8:09 pm

Ik ben een interessant regelsysteem tegengekomen. Er staan een aantal vrij interessante systemen in beschreven qua regels en game design die mensen hier misschien ook interessant vinden. Een ervan is dat de spelleider geadviseerd word om niet te veel (soms word zelfs gehint naar zo min mogelijk voorbereiden als best practice) moet voorbereiden. De spelleider beschrijft een probleem, waarin een bepaalde grondstof schaars is. Deze grondstof kan redelijk abstracte vormen aannemen, bijvoorbeeld gerechtigheid of loyaliteit. Iedereen reageert anders op dit tekort als het goed is, en voila, het begin van een plot is er, aangezien er vast en zeker conflict omstaat omtrend hoe om te gaan met het tekort.

Verder is er een interessant game mechanic omtrend hoe goed mensen elkaar kennen, en dit bepaald bijvoorbeeld hoe goed ze samen kunnen werken of elkaar juist hinderen. Het hele systeem lijkt er op gebouwd om een narative driven geheel te creeëren, en bied volgens mij een fris perspectief op RPG's en misschien LARP.

Dat, en de setting beschrijving is gewoon -gaaf-

"It used to be better, of course it did. In the golden age of legend, when there was enough to eat and enough hope, when there was one nation under god and people could lift their eyes and see beyond the horizon, beyond the day. Children were born happy and grew up rich.

Now that’s not what we’ve got. Now we’ve got this. Hardholders stand against the screaming elements and all comers, keeping safe as many as they can. Angels and savvyheads run constant battle against there’s not enough and bullets fly and everything breaks. Hocuses gather people around them, and are they protectors, saviors, visionaries, or just wishful thinkers? Choppers, gunluggers and battlebabes carve out what they can and defend it with blood and bullets. Drivers and operators search and scavenge, looking for that opportunity, that one perfect chance. Skinners remember beauty, or invent beauty anew, cup it in their hands and whisper come and see, and don’t worry now about what it will cost you. And brainers, oh, brainers see what none of the rest of us will: the world’s psychic maelstrom, the terrible desperation and hate pressing in at the edge of all perception, it is the world now."

http://apocalypse-world.com/
blazingeclipse
Heimr Demigod
Heimr Demigod
 
Posts: 2043
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:14 pm


Re: Interessant regelsysteem

Postby Midgard DM » Mon Dec 02, 2013 7:58 pm

Is er een plek waar ik de regels kan lezen? Gratis?

De setting spreekt mij helemaal niet aan... ondanks het feit dat het inderdaad wel een bad-ass beschrijving is. :D

Bedankt voor de link.
When you see the word "realism" in any Heimr discussion, please substitute "internal consistency of imagined world such that it abides by its own laws both implied and explicit, including laws such as 'elves exist' and 'magic works.'"
User avatar
Midgard DM
Game Master
 
Posts: 4187
Joined: Fri Feb 22, 2008 1:00 am


Return to Board index

Return to LARP Theory Discussions



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest